اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اثر بارانی از پرگیرین چرچ در موزه‌ی هنر اسکنازی در آمریکا

 

Rainwork

 

موزه‌ی هنر اسکنازی، به استقبال اثری از پرگیرین چرچ(Peregrine Church) رفته است. چرچ، هنرمند و بنیانگذار Rainworks است. او پیشتاز خلق کارهایی است که با بارش باران دیده می‌شوند و برای جذاب‌تر شدن روزهای بارانی طراحی شده‌اند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، این هنرمند یک ماده‌ی به شدت ضد آب را از میان شابلون‌هایی با نقوش متنوع روی پیاده‌رو یا بتن اسپری می‌کند. تصاویر خلق شده به این طریق تا وقتی خشک هستند، نامرئی‌اند، اما با مرطوب شدن دوباره ظاهر می‌شوند. پروژه‌ی خلق آثار بارانی در شهر مادری هنرمند در سیاتل، با همکاری ژاک فیشر آغاز شد، و وقتی چرچ ویدئویی از آن را در فیسبوک به اشتراک گذاشت، به سرعت مورد توجه قرار گرفت. پس از جمع‌آوری ۵۰ هزار دلار در یک کمپین، چرچ و شریک تجاریش برای تکامل و بهتر کردن ویژگی‌های یک محلول ضدآب کار کرده‌اند و اکنون آن را به فروش می‌رسانند. چرچ اواخر اگوست از دانشگاه ایندیانا و بلومینگتون بازدید کرد و به سفارش موزه‌ی اسکنازی یک کار بارانی بزرگ را در مقابل موزه اجرا نمود. این اثر با نام «ماندالا»(جدول هندسی مورد استفاده در ادیان بودا و هندو که به عنوان نمادی برای جهان هستی به کار می‌رود)، بزرگترین کار بارانی خلق شده تا کنون، به قطر تقریبی ۳۴ فوت، است.

 

ماندالا طی یازده ساعت با کمک دو دستیار اجرا و در مقابل جمعیت صدها نفری رونمایی شد. در این مراسم تماشاگران برای دیده شدن کار، تقریبا ۱۵۰ بادکنک پر آب را منفجر کردند. چرچ و فیشر در طول اقامتشان در بلومینگتون کارگاهی را هم در مورد روند خلق یک کار بارانی در مدرسه‌ی هنرهای زیبای دانشگاه ایندیانا برگزار می‌کنند. موزه‌ی اسکنازی به شکل فعالی با سازمان‌ها و اشخاص همکاری می‌کند تا کارهای بارانی بیشتری در بلومینگتون خلق کنند و این پروژه را به میان جامعه بیاورند و هنر را به بخش سرگرم‌کننده و شگفت‌انگیز زندگی هر روزه‌ی مردم تبدیل نمایند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما