اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دختر شجاع همچنان در مقابل گاو وال‌استریت می‌ایستد

 

 

مجمسه دختر بچه‌ای که چندی پیش در وال‌استریت نیویورک و مقابل مجسمه گاو مشهور این خیابان قرار داده شده بود، تا مارس آینده در این مکان می‌ماند. بیل دی‌بلازیو، شهردار نیویورک گفت که تعدادی از موسسات وابسته به شهرداری از این موضوع حمایت کرده‌اند.


مجمسه برنزی دختر شجاع، ۸ مارس (روز جهانی زن) برای جلب توجه به نابرابری جنسیتی و عدم رعایت تساوی حقوق زن و مرد در دنیای تجارت نصب شد. 
این مجسمه که بلافاصله با توجه گسترده گردشگران مواجه شد، قرار بود که یکشنبه گذشته از محلش برادشته شود اما آقای دی‌بلازیو، روز دوشنبه ۷ فروردین (۲۳ مارس) در کنار این مجسمه ۱۲۱ سانتیمتری در منهتن حاضر شد و گفت که این مجسمه "معنای زیادی برای مردم نیویورک دارد."

 

شهردار نیویورک می گوید: "او مقابل ترس و قدرت ایستاده و قادر است از نیروی خود برای انجام کار درست استفاده کند. او الان می‌تواند الهام‌بخش هرکسی باشد که نیاز به الهام دارد."

 

این مجسمه اثر کرشتن ویزبال است که به سفارش استیت استریت گلوبال ادوایزرز (State Street Global Advisors) ساخته شد که سومین شرکت بزرگ مدیریت دارایی در جهان با ۲۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه است.

 

شرکت اس‌اس‌جی‌ای می گوید که این دختر نمادی از آینده است. این شرکت همچنین گفت که یک‌چهارم از ۳۰۰۰ شرکت بزرگ اقتصادی آمریکا حتی یک زن هم در میان اعضای هیات مدیره‌شان ندارند.

 

گاو وال‌استریت، مجسمه‌ای در سبک هنر خیابانی است که توسط آرتورو دی‌مودیکا، مجسمه‌ساز متولد ایتالیا ساخته شد. این مجسمه برنزی که در سال ۱۹۸۹ نصب شد، نمادی از نیرو و قدرت مردم آمریکا در واکنش به بحران مالی سال ۱۹۸۷ بود. مجسمه گاو وال‌استریت نیز قرار بود پس از مدتی برداشته شود اما به دلیل محبوبیتی که بین مردم پیدا کرد، ماندنی شد. مجسمه گاو وال‌استریت ۳ متر و ۴۰ سانتیمتر ارتفاع و ۴ متر و ۹۰ سانتیمتر طول دارد و وزنش ۳۲۰۰ کیلوگرم است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما