اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آن ایمهوف برنده‌ی شیر طلایی بی‌ینال ونیز 2017

 

 

هنرمند معاصر آلمانی، آن ایمهوف، شیر طلایی بخش بهترین مشارکت ملی بی‌ینال ونیز را برای پرفورمنس برانگیزاننده‌ی «فاوست» کسب نمود که جلوه‌ی تاریکی از جامعه‌ی مدرن ارائه می‌دهد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، در این پرفورمنس که در بخش‌های متفاوت غرفه‌ی آلمان اجرا می‌شود، بازیگران سیاهپوش در قفس‌های شیشه‌ای نمادین با سقف کوتاه، به دور خود می‌پیچند در حالی که بازدیدکنندگان روی سر آنها راه می‌روند.

 

سگ‌های دوبرمن هم، در حالی که گروه اجرا کننده با ریتم موسیقی در میان ابزارآلات شکنجه‌های جنسی، و شلنگ و سینک‌های صنعتی سینه خیز می‌روند، در حال نگهبانی هستند. بوی شدید مواد ضد عفونی کننده‌ی بیمارستانی هم در طول این اجرا که اشاراتی به سادومازوخیسم دارد، استشمام می‌شود. رییس هیت داوران، Manuel Borja-Villel، این نمایش را به عنوان «یک چیدمان قدرتمند و آزار‌دهنده که سوالات مهمی را در مورد زمانه‌ی ما مطرح می‌کند» ستوده است. کیوریتور غرفه، Susanne Pfeffer می‌گوید این کار مضامین قدرت، محروم‌سازی و زندگی معاصر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

وی می‌افزاید: «بدن‌ها، سوژه‌هایی در نبرد دائمی با شی‌انگاری خود هستند… به نظر می‌رسد که آنها در نقطه‌ی تبدیل شدن به تصاویر مصرفی‌اند؛ آنها تمایل دارند به کالاهای دیجیتال تبدیل شوند.» آن ایمهوف(متولد ۱۹۷۸ و ساکن فرانکفورت)، با نمایشگاه انفرادیش در سال ۲۰۱۳ به شهرت رسید؛ شامل یک پرفورمنس با الاغ‌ها و هنرپیشه‌هایی که در یک حصار نامرئی محصور شده بودند. پرفورمنس‌های ایمهوف نه تنها برای طولانی بودنشان قابل ذکرند(هر کدام از آنها ساعت‌ها ادامه دارند) بلکه برای بررسی حرکت و از میان برداشتن مرز میان اجراکننده‌ها و مردم شناخته می‌شوند.

 

دیگر نماینده‌ی هنر آلمان در بی‌ینال هم فرانتس ارهارد والتر ۷۷ ساله است. پنجاه و هفتمین بی‌ینال ونیز تا ۲۶ نوامبر ادامه خواهد داشت و امسال هنرمندان مطرحی نظیر شیلا هیکس، کی کی اسمیت و اولافور الیاسون در آن حضور دارند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما