اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یک مجسم از فلورنتین هوفمن در چین

 

 

کِرَکِن، یک اختاپوس عظیم از فلورنتین هوفمن با همکاری استودیو UAP، در شهر شِنژِن رونمایی شده است. این کار بزرگ در یک پارک ساحلی قرار گرفته است و یک زمین بازی کودکان جادویی و بزرگ را شکل می‌دهد. هنرمند هلندی، فلورنتین هوفمن، برای مجسمه‌های غول پیکرش از حیوانات شناخته می‌شود. مشهورترین اثر او «اردک پلاستیکی»، یک اردک زرد رنگ بادی است که پس از ساختش در سال ۲۰۰۷ به بیش از ۲۵ شهر در سراسر جهان سفر کرد.


کِرَکِن با همراهی تیم  UAP از شانگهای طراحی شده است که برای همکاری با هنرمندان سرشناس در ساخت کارهای بزرگ به شهرت بین‌المللی دست یافته‌اند. این مجسمه‌ی خیالی از تاریخ این منطقه الهام گرفته شده است؛ این بندرگاه تا همین سال‌های اخیر، یک کشتی جنگی را در خود جای داده بود که چشم انداز وسیع اقیانوس به سمت
هنگ کنگ را سد می‌کرد. نام کِرَکِن به یک هیولای دریایی خیالی اشاره دارد که بر اساس افسانه‌ها، کشتی‌های در حال عبور را مورد حمله قرار می‌داده است. به شکل مشابهی، کِرَکِن هوفمن در بندرگاهی نگهبانی می‌دهد که در دوردست به سواحل هنگ کنگ مشرف است.

 

به عنوان یک حرکت زیرکانه و طنزآمیز، کرکنِ هوفمن داستان یک موجود افسانه‌ای ترسناک که در اعماق اقیانوس زندگی می‌کند را با  فرم شیطنت‌آمیزی در می‌آمیزد که یادآور عروسک‌های بافتنی نرم قدیمی است. استودیوی بین‌المللی UAP با هوفمان در زمینه‌ی فرآیند طراحی و ساخت مجسمه همکاری داشته، و ظرفیت‌های مواد و اشکال، که برای جان بخشی به تخیل بازیگوشانه‌ی هنرمند مورد نیاز بوده، را مورد بررسی قرار داده‌ است. کرکن با بلندای ۹٫۵ و پهنای ۱۳ متر، و داشتن هشت بازو و چهار مسیر ورود و خروج، هم کودکان و هم بزرگسالان را به خود جلب می‌کند. فلورنتین هوفمن(متولد ۱۹۷۷) در دلف‌زیل هلند به دنیا آمده و در آکادمی هنر کمپِن و بعدها در برلین تحصیل کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما