اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آثار چند رسانه‌ای در موزه‌ی هنر پورتلند

 

 

موزه‌ی هنر پورتلند نمایشگاهی از آثار هنرمند رسانه‌ای (Media Artist) مشهور، جنیفر استاینکمپ، برگزار کرده است. جنیفر استاینکمپ (متولد ۱۹۵۸) انیمیشن‌های بسیار پرجزییاتی از نقش‌مایه‌هایی برگرفته از جهان طبیعت خلق می‌کند.


کارهای او که در مقیاس بسیار بزرگی روی دیوار تابانده می‌شوند، معماری مکانی که در آن به نمایش در می‌آیند را فعال، و بواسطه‌ی ایجاد حسی آن جهانی نسبت به فضا، با محدودیت‌های ادراک بازی می‌کنند. تابستان امسال موزه‌ی هنر پورتلند چهار اثر از هنرمند را گرد هم آورده است که به مسئله‌ی گذر زمان می‌پردازند، آن گونه که محیط طبیعی ما را از آن با خبر می‌کند.

 

کار مرکزی دراماتیک با عنوان «مدار» یکی از دیوارهای گالری استات را از یک گوشه تا گوشه‌ی دیگر در بر می‌گیرد. این اثر نظام سماوی یک سیاره که در حال چرخیدن و تکمیل یک سال است را به تصویر می‌کشد. در آثار دیگر بادهای سرکش شاخه‌ها، برگ‌ها و شکوفه‌های یک درخت را در گذر فصل‌ها به حرکت در می‌آورند و بازدیدکنندگان را در حرکتی دوار فرو می‌برند. دو کار از مجموعه‌ی «جودی کروک» دیوارهای قائم بر کار «مدار» را اشغال کرده‌اند. این انیمیشن‌ها تک درخت‌هایی که استوار بر جای ایستاده‌اند را نمایش می‌دهند، در حالی که شاخه‌هایشان در اثر باد به حرکت درآمده است‌، شکوفه می‌دهند و برگ‌هایشان می‌ریزد. کار چهارم با عنوان «درخت کمپ» در گالری اینسکیپ به نمایش درآمده است. این کار کوچک‌تر است و در خلق آن کودکانی که در یک اردوی هنری تابستانی در موزه‌ی هَمر شرکت داشتند، همکاری کرده‌اند.

 

این نمایشگاه همچنین ترکیب پویایی برای دیگر نمایشگاه هم‌زمان موزه از مجموعه‌ی جان یئون است که تا ۳ سپتامبر ادامه دارد. جان یئون عمیقاً مجذوب و متأثر از زیبایی‌های طبیعی منطقه‌ی شمال غرب امریکا بود. حساسیت استاینکمپ نسبت به طبیعت و زمان، بازتاب دغدغه‌های اوست، در حالی که وی ابزارهای یکسره معاصری را برای بیان آنها به خدمت می‌گیرد. کارهای استاینکمپ در نمایشگاه‌هایی در سراسر ایالات متحده، اروپا و آسیا به نمایش درآمده است. وی به عنوان استاد بخش دیزاین و هنرهای رسانه‌ای با دانشگاه یو سی ال ای همکاری می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما