اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

7 اثر میلیاردی در میان آثار دهمین حراج تهران دی 1397

دهمین حراج تهران دی 97

در میان آثار معرفی شده در دهمین حراج تهران که دی ماه در تهران برگزار می‌شود 7 اثر به ارزش بیش از 1 میلیارد تومان دیده می‌شود.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، دهمین دوره از حراج تهران در هتل پارسیان آزادی ویژه هنر معاصر ایران ۲۱ دی ماه سال جاری با ۱۱۴ اثر چکش می‌خورد که در این میان ۷۵ اثر نقاشی، ۱۹ نقاشی‌خط، ۱۴ مجسمه و ۶ عکس می‌باشد و مجموع آثار ارزشی میان 25 تا 35 میلیارد خواهد داشت. در میان هنرمندان این حراج 11 نفر متعلق به دهه 1360 هستند که نشان می‌دهد هنرمندان جوان تر پایشان کم کم به این حراج باز شده است.



در میان آثاری که ارزش آن‌ها حتی بیش از یک میلیارد تومان می‌رسد نام شش نفر و 7 اثر دیده می‌شود و منیر فرمانفرمایان که مسن ترین هنرمند زنده حراج به شمار می‌رود با دو اثر میلیاردی یکی 2 تا 3 میلیارد و دیگری 3 تا 4 میلیارد در حراج شرکت می‌کند.



حسن زنده رودی که با دو اثر در این حراج شرکت دارد یک اثر او ارزش 2 تا 4 میلیاردی دارد. کوروش شیشه‌گران و فرامرز پیلارام نیز شرایط مشابه زنده رودی دارند و یک اثرشان با قیمت 800 میلیون تا 1.2 میلیارد تومان عرضه می‌شود.


بهمن محصص نیز با «پرنده‌ها» به قیمت ۲ تا ۳ میلیارد تومان از دیگر چهره های شاخص دهمین حراج تهران است و وای‌ زی کامی (کامران یوسف‌زاده) با اثر «خودنگاره از کودکی» با قیمت ۸۰۰ تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان از دیگر کسانی هستند که آثار میلیاردی دارند.



دهمین دوره حراج تهران نوزدهم الی بیست‌ویکم دی‌ماه در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما