اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عبدالحسینی: اکسپوی 89 کاملا خصوصی است


در اكسپوي 89، دولت صرفا نقش حمايت‌كننده را بازي مي‌كند. امير عبدالحسيني (دبير اكسپوي 87، 88 و 89) در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، گفت: قرار است اكسپوي 89 مانند سال پيش در بهمن برگزار شود. اصولا برنامه‌ريزي شده است كه اكسپوها همزمان با جشنواره فجر برگزار شود.
وي افزود: رويكرد اكسپو، رفتن به سمت خصوصي شدن و برگزاري آن توسط گالري‌ها است. سال 87 اكسپو كاملا دولتي بود ولي با همكاري گالري‌دارها و نيز همكاري دفتر امور تجسمي وزارت ارشاد سال 88 اولين گام براي برگزاري اكسپوي خصوصي برداشته شد.
وي ادامه داد: امسال هم قرار بر اين است موسسه حمايت از فروش آثار هنري(آرت اكسپو) به شكل خصوصي و در خانه هنرمندان ايران برگزار شود.
عبدالحسيني با بيان اينكه دولت ديگر عهده‌دار برگزاري اكسپو نيست، گفت: دولت و وزارت ارشاد صرفا حمايت از برگزاري اكسپو را بر عهده دارند و احتمالا طبق سنوات گذشته آثار برتر از ديد خودشان را خريداري خواهند كرد.
اكسپوي سال 88 بهمن ماه در خانه هنرمندان برگزار شد ولي خريد دولت و عدم پرداخت به موقع پول به گالري‌دارها موجب برخي اعتراض‌ها به نحوه برگزاري اكسپو و يا به نحوه پرداخت پول اكسپو به گالري‌دارها شد.
در اين رابطه عبدالحسيني در پاسخ به سئوالي درمورد اينكه چه تمهيداتي براي اينكه خريد دولت به فرجام اكسپوي 88 شبيه نشود، گفت: طبيعتا وقتي با يك سازمان دولتي در راه خريد و فروش آثار هنري گام برمي‌‌داريم بايد منتظر چنين مسائلي نيز بود. بالاخره بروكراسي اداري حاكم بر دستگاه‌هاي دولتي گاهي اوقات ايجاد مشكل مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: اكسپو 88 اواخر سال گذشته برگزار شد كه در آن موقع بودجه دولت تمام شده بود و پرداخت به اكسپو به سال 89 موكول شد كه آن هم با يك تغيير مديريت دچار برخي نوسانات شد ولي با حسن تدبير مديريت امور تجسمي و حمايت خوب و صميمانه شاه‌آبادي اين مشكل مرتفع شد.
وي درمورد زمان برگزاري اكسپوي 89 و چند و چون آن توضيح داد: در ظرف همين چند روزه جلسه‌اي با نمايندگان حاضر در گالري‌هاي اكسپوي سال گذشته خواهيم گذاشت تا براي اكسپوي سال 89 برنامه‌ريزي كنيم.


عبدالحسيني در پايان گفت: مهم‌ترين بخش اكسپو خريدار است، نمي‌توان صرفا روي دولت به عنوان يك خريدار حساب كرد. ابتدا بايد اسپانسر و حاميان و به كلام ديگر خريداران خصوصي براي اكسپو پيدا كنيم تا شرايط براي برگزاري اكسپو خوب مهيا شود.


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما