بدرقه‌ي پيكر «حميد‌الله رضايي» از پرديس هنرهاي زيبا


پيكر زنده ياد «حميدالله رضايي» هنرمند مجسمه‌ساز ساعاتي پيش، روي دستان شاگردانش و اساتيد پرديس هنرهاي زيباي دانشگاه تهران به سمت قطعه هنرمندان بدرقه شد.

 صبح دیروز 15 آبان‌ماه پرديس هنرهاي زيباي دانشگاه تهران غمگين‌تر از تمام روزهاي پاييزي‌اش بود. همه آمده بودند. تك‌تك اعضاي هيات علمي پرديس و دانشجويان هنر در كنار اساتيد مجسمه‌سازي جمع شده بودند تا بار ديگر ياد و خاطره‌ي زنده ياد «حميدالله رضايي» هنرمند مجسمه‌ساز را گرامي بدارند. 

پرديس هنرهاي زيبا امروز شلوغ‌تر از هميشه بود و دوستداران اين هنرمند مجسمه‌ساز، گرداگرد حيات را پر كرده بودند. دانشجويان و اساتيد بعد از خواندن آياتي از قرآن و ذكر فاتحه‌اي، پيكر رضايي را بر دست‌ها گرفتند تا دورتادور پرديس را براي آخرين‌بار بپيمايند. آخرين ايستگاه آن‌ها درست مقابل ساختمان كوچك گروه مجسمه‌سازي بود و بعد از آن جنازه را تا مقابل سر در اصلي دانشگاه تهران بدرقه كردند و از آن جا به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) راهي شدند.



همه آمده بودند؛ مجيد حسيني‌راد، محسن حبيبي ، طاهر شيخ‌الحكمايي، نعمتي‌شريف، حبيب‌الله صادقي، قدرت‌الله عاقلي، رييس دانشگاه تهران، بهروز دارش، سعيد شهلاپور، كوروش گلناري، جمشيد مراديان، نادر قشقايي، موسوي، حسن حامدي و ...

به گزارش ايسنا، مراسم ختم زنده ياد حميدي نيز روز يكشنبه 16 آبان‌ماه از ساعت 10 و 30 دقيقه تا 11 و 30 دقيقه در مسجد دانشگاه تهران و مراسم بزرگداشت او روز دوشنبه 17 آبان‌ماه از ساعت 18 تا 19 و 30 در مسجد الرضا برپا مي‌شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر