اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم «تام در مزرعه» مورد استقبال منتقدان در ونیز قرار گرفت

 
فیلم تام در مزرعه

فیلم تام در مزرعه  TOM À LA FERME به کارگردانی زاویه دولان تولید مشترک کانادا و فرانسه هم در بخش مسابقه بین‌الملل روی پرده رفت و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فیلم تام در مزرعه (با نام انگلیسی آن Tom at the Farm) ساختة فیلمساز شهیر و بسیار جوان -24 ساله- کانادایی -که فیلم‌های فرانسه زبان می‌سازد- است. این برای اولین بار است که زاویه دولان در جشنواره ونیز شرکت می‌کند و فیلمش مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است.

 

دولان با فیلم من مادرم را کشتم I Killed My Mother محصول 2009 شهرت بسیاری یافت و سه جایزه از بخش جنبی جشنواره فیلم کن را دریافت کرد پس از آن دو بار دیگر در جشنواره کن حضور داشته است و تا به حال با چهار فیلم خود جوایز بسیاری را از ان خود کرده است.

 

تام در مزرعه از روی نمایشنامه‌ای نوشته میشل مارک بوشار ساخته شده و درباره مردی جوان است که پس از مرگ دوستش به دیدن خانواده او می‌رود.

 

پی‌یر-ایو کاردینال، لیز روی و اولین بروشو در تام در مزرعه بازی می‌کنند که چهارمین فیلم دولان است. فیلم به مدت 105 دقیقه به تهیه کنندگی کمپانی mk2 ساعاتی پیش به زبان فرانسه در ونیز به نمایش درآمد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما