اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بالاترین قیمت حراج آسیایی بونامز به نقاشی مقبول فیدا حسین نقاش هندی تعلق گرفت


حراج بونامز که کار خود را از اوایل ژوئن امسال آغاز کرد با اختصاص بیشترین رقم به نقاشی مقبول فیدا حسین به کار خود پایان داد.

 فیدا حسین نقاش هندی

به گزارش آکادمی هنر مؤسسه بونامز نیوباند استریت لندن چند روز اخیر را میزبان آثار مدرن و معاصر خاورمیانه و جنوب آسیا بود. این مزایده‎ها به نوعی راهی را برای بازاریابی برون قاره‎ای باز خواهد کرد و واسطه‎ها از آن سودهای کلان خواهند برد و از سویی دیگر راهی است برای پل ارتباطی هنر سایر کشورها و هنر غربی که متولیان بونامز این‎بار با نمایش آثاری از هند سریلانکا، پاکستان، ایران، عراق، لبنان، ترکیه و تونس نگاه‎ها را به سمت هنر آسیا کشاندند.

 

با نگاهی به اسامی کشورهای فوق متوجه خواهیم شد رقیب اصلی برای ایران وجود ندارد اما با این حال بیشترین رقم –که آن هم آن‎قدر بالا نیست- یعنی 275 هزار دلار برای نقاشی فیدا حسین نقاش هندی نود و پنج‎ ساله تبعیدی تعلق گرفت که شاید این رقم هم خود جنبه‎ای سیاسی داشته است. از ایران نیز نقاشی‎هایی از افشین پیرهاشمی، رضا درخشانی و فرهاد مشیری و مجسمه‎ای از پرویز تناولی و عکس‎هایی از صادق تیرافکن ، بهمن جلالی و شیرین نشاط در این مزایده‎ی رقابتی عرضه و به فروش رسیدند؛ بر خلاف پیش‎بینی‎ها نیز آثار مدرنیست‎هایی چون احصایی، سعیدی و آغداشلو به حد نصاب فروش نرسیدند و از گردونه رقابت خارج شدند.




درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما