سارق طراحي «پيكاسو» ادعاي بي‌گناهي كرد


فردي كه صبح سه‌شنبه‌ي گذشته طراحي «پابلو پيكاسو» را از يك گالري هنري در سان فرانسيسكو دزديد‌، ادعاي بي‌گناهي كرده است.

طراحی سر یک زن اثر پابلو پیکاسووكيل مدافع سارق اهل نيوجرسي طراحي ارزشمند «پيكاسو» كه صبح چهاردهم تيرماه (سه شنبه‌ي گذشته) به‌راحتي وارد گالري «واينشتاين» شد، طراحي با مداد «پيكاسو» كه «سر يك زن» نام داشت را برداشت‌، سوار تاكسي كه مقابل گالري منتظرش بود شد و فرار كرد،‌ در دادگاه مدعي شده كه موكل او بي‌گناه است. 

به گفته‌ي مدير اين گالري، «سر يك زن» اثري اصل و بي‌نظير از اين هنرمند اسپانيايي است.

تصور بر اين است كه «پيكاسو» اين اثر هنري را در سال 1965 خلق كرده است.


روز گذشته «مارك لوگو» براي اولين‌بار پس از دستگيري‌اش در هفته‌ي گذشته به جرم سرقت اين طراحي 200 هزار دلاري‌، در دادگاه حاضر شد.

دادگاه با تقاضاي وكيل‌ «لوگو» مبني بر به تعويق انداختن محاكمه تا روز جمعه، موافقت كرده است.

وكيل اين متهم همچنين تقاضاي كاهش وثيقه‌ي 5 ميليون دلاري موكلش را داشته است.

«لوگوي» 30 ساله به جرم سرقت و ورود غيرمجاز درجه دوم محاكمه خواهد شد.

به گزارش آسوشيتدپرس‌، پليس روز چهارشنبه وي را در يك هتل همراه با طراحي «پيكاسو» پيدا كرد. خوشبختانه نقاشي سالم بود، اما از قاب آن خارج شده بود.

«پابلو پيكاسو» در 25 اكتبر سال 1881 در مالاگا، يكي از شهرهاي كشور اسپانيا، زاده شد. وي تحصيلات خود را در فرانسه به پايان رساند. او نزد پدرش كه استاد نقاشي بود به آموختن گريموري پرداخت و در سال 1903 مقيم پاريس شد. در سال‌هاي 1906 و 1910 به اتفاق «ژرژ براك»، از نخستين كساني بود كه سنجاق و ميخ را با هم توام كرد و «پيكاسو» تخته و چيز‌هاي ديگري را هم به آن افزود. «پيكاسو» در سبك خود شهرت فراواني به دست آورد و پيروان فراواني كسب كرد.

او در مجسمه‌سازي، قلم‌زني، حكاكي روي چوب و معماري تبحر داشت. دوره‌ي اول هنري وي در طبقه‌بندي‌ها به‌نا‌م‌هاي «رز و آبي» مي‌باشد. در دوران آبي سبك كاري وي اغلب شامل سايه‌هاي آبي كشيده شده از اجسامي بود كه تنها به نيمي از آنها به تصوير كشيده مي‌شد. در دوران رز از آبي به سمت صورتي تمايل پيدا كرد و نقاشي‌هاي وي به دنياي واقعي نزديك‌تر شدند. او سپس به سبك كوبيسم روي آورد كه در آن اشيا را توسط اشكال ساده هندسي به تصوير كشاند. آخرين دوره‌ي كاري «پيكاسو» دوره‌ي سورئاليستي است كه از 1924 آغاز مي‌شود، ولي هميشه فاصله‌اش را با سورئاليست‌ها حفظ كرد.

«پيكاسو» و هنرمندان سورئاليست جهان در اصول بنيادي، بدين معنا كه هنر قادر است آنچه را كه طبيعت و عقل نمي‌توانند ابراز كنند نشان دهد، موافقت داشتند، ولي اختلاف اساسي بسياري بين پيكاسو و سورئاليست‌ها وجود دارد.

به عقيده‌ي آنها، «پيكاسو» به دنياي خارج و مضمون وابستگي بسيار دارد و از دنياي اوهام و روياها بسيار دور است.

 

 

منبع: ایسنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر