اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یک اشتباه گرافیتی بنکسی را رو به نابودی کشاند


پس از ده سال گذر از عمر گرافیتی گوریل با ماسک صورتی که بنکسی آن را روی دیوار کلابی در ایستویل شهر بریستول کشید این گرافیتی به اشتباه پاک شد.

گرافیتی گوریل با ماسک صورتی اثر بنکسی

به گزارش آکادمی هنر، ساختمانی که گرافیتی گوریل با ماسک صورتی روی آن کشیده شده است توسط سعید احمد خریداری شد و در راستای بازسازی آن برای تجهیز به یک مرکز فرهنگی متعلق به مسلمانان این گرافیتی پاک شد. احمد اظهار داشته که به هیچ وجه فکر نمی‌کرده این یک گرافیتی مشهور باشد و با این پیش فرض که یک گرافیتی معمولی است دستور پاک کردنش را داده است. آن‌ها در پی این هستند که سفیدکاری را پاک و دوباره نقاشی را بازسازی کنند حتی از بنکسی خواسته‌اند اگر موفق به این کار نشدند مجددا برای طرفداران این گرافیتی آن را دوباره بکشد.

 

بنکسی هنرمند 36 ساله‎ی گرافیتی کار انگلیسی است که به دلیل ممنوعیت دیوارنگاری-خیابانی در انگلستان نیمه شب‎ها دور از چشم دیگران، بر روی دیواره‎های شهر نقاشی می‎کند. کم‌کم برخی گرافیتی‌ها مشخص شد متعلق به بنکسی است و ارزش خاصی یافت. چهره او تا به حال دیده نشده و کسی او را نمی‌شناسد حتی در فیلم مستند exit through the gift shop که خود آن را ساخت و در مقابلش قرار گرفت قابل شناسایی نبود.

 

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما