اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«لیتز برگ کنار آترزه» اثر کلیمت رکورددار حراج ساتبی 2011 شد


نقاشی «لیتز برگ کنار آترزه» گوستاو کلیمت که در اواخر سال 1914 کشیده شده در حراجی ساتبی به قیمت 40.4 میلیون دلار به فروش رفت.گوستاو کلیمت

به گزارش آکادمی هنر، این تابلو که چشم‌انداز زیبای دهکده‌ای را در کنار دریاچه‌ای در غرب اتریش نشان می‎دهد؛ توسط ویکتور زوکرکاندل -غول بازار آهن اتریش- خریده شد و در زمان مرگش در سال 1927 تابلو را به دخترش آمالی ردلیخ اهدا کرد. ردلیخ سال 1941 مجبور به ترک اجباری اتریش شد و دیگر کسی از او باخبر نشد. آثار هنری متعلق به او در دوران جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها از صاحبانش به زور گرفته شده بود. موزه هنرهای معاصر سالزبورگ تابلو را ماه ژوئیه امسال به ژرژ جوریسک صاحب اصلی آن بازگرداند.

گوستاو کلیمت نقاش نمادگرای اتریشی و یکی از برجسته‎ترین اعضای آرت‎نوو وین و مدرس عالی آن است. وى در ابتدا از امپرسیونیست‎ها و نیز هنر ژاپن تأثیر گرفت و براى مدتى تحت تأثیر نقاشى‎هاى ونگوگ قلم مى‎زد؛ سپس تأثیر شدیدى از شیوه سمبولیسم گرفت و نقاشی‎هایش را با تفکر نه چندان فلسفى عمیق به صورت تمثیلى خلق کرد. موضوع و سبک اصلی نقاشی‌های کلیمت بدن زنان بود.

در حراجی آثار امپرسیونیستی و هنر مدرن ساتبی تابلویی از پیکاسو نیز به رقم 23 میلیون دلار رسید. مجسمه برنزین اثر هانری ماتیس که قرار بود ستاره این حراجی باشد، یک روز قبل از حراجی (سه‌شنبه) به طور مخفیانه فروخته شد و بدین ترتیب در حراجی نبود. قیمت خرید و نام خریدار این اثر فاش نشد، مجسمه برنزین ماتیس به همراه سه اثر دیگر این مجموعه فروخته شد. این درحالی است که ساتبی قصد داشت این مجموعه را در طول یک سال و به قیمتی حدود 30 میلیون دلار (18.9 میلیون پوند) به فروش برساند.

در حراجی 2011 ساتبی که رقیب اصلی کریستی می‎باشد در مجموع 70 اثر ارائه شده به فروش رفت و مجموع قیمت آثار به فروش رفته 200 میلیون دلار بود که رقم بسیار رضایت‌بخشی از نظر مسئول برگزاری آن نقل شده است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما