نقاشی مدرن 7 هنرمند نقاش در گالری الهه

 

نگاه نخست

آثار باسم‌ الرسام، پگاه جعفری، حامد آقایی،علیرضا ‌پوستین‌دوز، فرزانه خادمیان، منصوره رضایی و مینا پورکریمی با نام «نگاه نخست» در گالری الهه نمایش داده خواهد شد.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، نمایشگاهی ده روزه از آثار نقاشی این هنرمندان که با نگاهی متفاوت از 6 اردیبهشت ماه جاری در گالری «الهه» گشایش می‌یابد.

 

 باسم الرسام متولد 1960 – 1339 - در بغداد است. این نقاش، گرافیست، نویسنده و شاعر-، سال‌های اخیر را در کردستان عراق گذرانده است. رسام، سال 63 از عراق به ایران آمده و کارش را با تصویرسازی برای نشریات ایرانی از همان دوران آغاز کرده است. او سال‌ها برای نشریات ادبی و فلسفی تصویرسازی و طراحی جلد می‌کرد، اما در عین حال بیشتر اوقاتش با نقاشی می‌گذشت. او از جمله طراحان و تصویرگران تاثیرگذار در هنرهای تجسمی ایران به‌ شمار می‌رود که آثار متفکرانه و متعدد او در طراحی گرافیک، تصویرسازی و نقاشی نه تنها برای هنرمندان، بلکه برای بسیاری از نویسندگان و اهالی فرهنگ هم آشناست.  گالری افرند، 1374 و گالری الهه، 1379 در تهران میزبان نمایشگاه‌های انفرادی او بوده‌اند. علاوه بر این، گالری افرند، 1374 و گالری لاله، 1376 میزبان آثارش در این نمایشگاه‌های گروهی نقاشی و طراحی بوده‌اند. گالری افرند بعد از دو دهه اسفندماه 91 میزبان آثارش شد.

 پگاه جعفری متولد ۱۳۶۶ تهران دیپلم نقاشی دیواری از هنرستان مهر وطن فوق دیپلم گرافیک، دانشگاه علمی-کاربردی دارد.  او اجرای نقاشی در نمایش ادیپ شهریار، نمایشگاه ‌گروهی تابلوهای‌ کوچک،‌ گالری آریا و نمایشگاه انفرادی نقاشی، گالری شیث را در کارنامه دارد.

 حامد آقایی متولد ۱۳۶۰ تهران، تحصیلات مقطع کارشناسی‌اش در زمینه‌ی ‌فلسفه از دانشگاه شهید‌ بهشتی و کارشناسی ارشد در زمینه‌ی روانشناسی ‌از ‌دانشگاه‌ تهران است. ‌گالری‌های ‌باران، تهران، گالری‌هفتان، تهران میزبان نمایشگاه‌های ‌انفرادی ‌نقاشی‌ او بوده‌اند.

 علیرضا‌ پوستین‌دوز متولد ۱۳۵۵ تهران، مؤسس ‌و مدیر ‌گروه‌ طراحان‌ ایران و مدیرهنری‌ و مشاور پروژه‌های‌ تبلیغات و مؤسس‌ومدیرآژانس‌تبلیغاتی‌تصور است. پیش از این سال 1388 گالری الهه در نمایشگاهی گروهی‌ میزبان نقاشی‌های او بوده است.

 فرزانه خادمیان متولد ۱۳۵۰ تهران است که عکاسی برای مطبوعات داخلی و خارجی را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد. او فارغ التحصیل رشته عکاسی است و تاکنون در گالری‌های راه ابریشم، برونی لندن، الهه، نیوهال کیمبریج، صبا نمایشگاه‌های عکاسی: مستقلی برپا کرده است. او از سال 1390 فعالیتش را در زمینه نقاشی آغاز کرده است.

 منصوره رضایی متولد ۱۳۵۷ تهران است. رضایی عضو انجمن‌ نقاشان ‌ایران است و گالری‌های ضرابی، دی، برگ، افرند، فاطیما، آتبین، هما، فرهنگسرای نیاوران، موزه امام علی و بومرنگ در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی میزبان آثار نقاشی و طراحی او بوده‌اند.

مینا پورکریمی هم متولد ۱۳۶۴ تهران لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر تهران است که سال گذشته در نمایشگاهی گروهی نقاشی در گالری «لاله» آثارش را به نمایش گذاشته است.

«و فرجام‌ تمام‌ گشتن‌هامان رسیدن‌ به‌نقطه ‌آغاز‌ است و‌ کشف‌ تازه‌ی‌ خاستگاه.» این جمله‌ی تی.‌اس.الیوت نگاه مشترک به خاستگاه نقاشی مدرن هفت هنرمند نقاش است که آثارشان را یک جا در گالری «الهه» به تماشا می‌گذارند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر