اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مجموعه آثار امضا شده‌ی اندی وارهول حراج می‌شوند

اندی وارهول

10 اثر از اندی وارهول، استاد پاپ آرت آمریکا‌ قرار است روز 22 می در حراجی هنرهای مدرن و معاصر میراث به معرض فروش گذاشته شود.

 به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این آثار چاپی و تبلیغاتی مجموعه‌ای به نام «گونه‌های در معرض خطر» را تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود کارهای وارهول حدود 250 هزار دلار در حراجی‌ دالاس تگزاس به فروش برسند.

 

«تبلیغات» یکی از مهمترین آثار این هنرمند برجسته‌ی معاصر است که به قیمت تخمینی 200 هزار دلار به حراج می‌رود. دیگر آثار چاپی وی «تدی روزولت» و «کابوی‌ها» هستند که ارزش هر یک بین 5000 تا 12 هزار دلار پیش‌بینی شده است.

به گفته‌ی رییس حراجی هنرهای مدرن و معاصر میراث‌، کارهای هنری وارهول تنها بخش کوچکی از 200 اثر نقاشی‌، مجسمه و عکس هستند که در این حراجی عرضه می‌شوند.

یکی از نقاشی‌های این حراجی‌، طرح پرچم آمریکای «روی لیختنشتاین» است که در سال 1985 خلق شده و قرار است به مبلغ تخمینی 30 هزار دلار چکش حراج بخورد. در حوزه‌ مجسمه‌سازی هم کارهای «رابرت لانگو»، هنرمند سرشناس آمریکایی ارائه می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما