اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کامل‌ترین نمایشگاه آثار ادوارد مونژ در نروژ برپا می‌شود

 

 

 

 

جیغ ادوارد مونک شهر اسلو در نروژ میزبان کامل‌ترین مجموعه از آثار ادوارد مونژ، هنرمند خالق تابلوی جیغ خواهد بود.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، نمایشگاه جامعی که شامل 60 سال کار هنری ادوارد مونش است، به مناسبت صدوپنجاهمین سالروز تولد این نقاش بزرگ نروژی در شهر اسلو برگزار خواهد شد.


بیش از 270 اثر هنری که از موزه‌ها و مجموعه‌داران سراسر جهان به امانت گرفته شده‌اند، در این نمایشگاه بزرگ نمایش خواهند یافت.


کامل‌ترین نمایشگاه آثار هنری مونش از 2 ژوئن تا 12 اکتبر در حوزه‌ی هنر، طراحی و معماری ملی نروژ و موزه "مونژ" میزبان هنردوستان است. هدف از برپایی این نمایشگاه هنری ارتقای سطح دانش مربوط به هنر و زندگی ملی و بین‌المللی این هنرمند چیره‌دست و برجسته اعلام شده است.


آثار سال 1882 تا 1903 مونش در گالری ملی نروژ به نمایش درمی‌آیند و شاهکارهایی که وی بین سال‌های 1904 تا 1944 خلق کرده است در موزه‌ی "مونژ" عرضه می‌شوند.


ماه می گذشته نسخه‌ای از تابلوی جیغ وی با فروش حدود 120 میلیون دلاری در نیویورک عنوان گرانقیمت‌ترین اثر هنری تاریخ حراجی‌های جهان را از آن خود کرد.


 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما