اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بررسی انتزاع در نقاشی معاصر ایران در«گالری ایده»

 

 

 

انتزاع در نقاشی معاصر ایراننشست «انتزاع در نقاشی معاصر ایران» با هدف شفاف‌سازی و بازگشایی دریچه‌ای نو به این جریان هنری، با حضور سه نقاش معاصر انتزاع گرا در «گالری ایده» برپا می‌شود.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، مصطفی دشتی، پویا آریانپور، بیتا وکیلی و محمود نورایی مجری و کار‌شناس؛ در این نشست خلاصه‌ای تاریخی از روند شکل‌گیری انتزاع در نقاشی را بررسی می‌کنند. همچنین اشاره‌ای به آثار هنرمندان بزرگ این جریان هنری و چگونگی برخورد با این مکتب هنری از دیگر موضوعاتی است که در این نشست ارائه خواهد شد. پس از اتمام این جلسه علاقمندان می‌توانند با هنرمندان مذکور سوالات و دغدغه‌هایشان را پیرامون موضوع «انتزاع در نقاشی معاصر ایران» مورد بحث بگذارند.


انتزاع به گونه ای از آفرینش‌های هنر مدرن اطلاق می‌گردد که از هرنوع تقلید طبیعت یا شبیه‌سازی آن، به مفهوم مرسوم آن در هنر اروپایی، روی می‌گردانند.
نشست «انتزاع در نقاشی معاصر ایران» که از ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۶ تیرماه در «گالری ایده» برگزار می‌شود؛ در پی آن است که به سوالات ذهنی هنرجویان، دانشجویان و علاقمندانی که مطالعات و تحقیقاتی در باب هنر گسترده انتزاعی (آبستره) دارند پاسخی مناسب دهند.
نشست «انتزاع در نقاشی معاصر ایران» در «گالری ایده»واقع در کریمخان زند، خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره ۲۶ برگزار می‌شود و ورود در این نشست برای عموم آزاد است.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما