اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاهی در دوبی میزبان طرح های ابتکاری داووینچی شد

 

 

 

لئوناردو داوینچی

نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی و طرح‌های ابتکاری لئوناردو داوینچی برای ساخت ابزار آلات مختلف مکانیکی با همکاری سفارت ایتالیا در دوبی آغاز به کار کرد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، جورجیو استاراتسی، سفیر ایتالیا در دوبی از افتتاح یک نمایشگاه ویژه آثار لئوناردو داوینچی، نقاش ایتالیایی خبر داد.


این نمایشگاه که توسط سفارت ایتالیا در دوبی راه‌اندازی شده است، تا 15 اوت ادامه دارد. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مدیر موزه لئوناردو داوینچی در ایتالیا و تعدادی از مسئولان فرهنگی این کشور انجام شد.
در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار هنری داوینچی در عصر رنسانس به نمایش گذاشته شده است.
وی علاوه بر نقاشی از چهره افراد و مناظر‌، طرح‌های ابتکاری خود برای ساخت وسایل و ابزارآلات مختلف مکانیکی را هم ترسیم کرده است. هم‌اکنون در این نمایشگاه 40 ابزار که براساس طرح‌های ابتکاری داوینچی ساخته شده‌اند به نمایش گذاشته شده است.


بیشتر این ابزارها در کشاورزی،‌دریانوردی‌، پرواز و جنگ کاربرد دارند. چندی پیش این نمایشگاه با نظارت شیخ حمد بن مبارک، وزیر فرهنگ و جوانان امارات در ابوظبی برگزار شد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما