آثار جورج براک با عنوان کوبیسم هنوز زنده است 1928-1945

 

 

 

جورج براک

از اوایل قرن 20 وقتی که جورج براک و پابلو پیکاسو در عرصه کوبیسم پیشگام بودند ، عمیقا این هنر را تحت تاثیر قرار دادند.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، جورج براک با نمایشگاه "کوبیسم هنوز زنده است 1928-1945" اولین کسی است که نگاهی عمیق به سالهایی که منجر به جنگ جهانی دوم و تحول در سبک کوبیسم دارد. دوره‌ای در زندگی خصوصی براک که او تم زندگی را در ترکیبی از کوبیسم به کار برد و سبک منحصر به فردی از خود به یادگار گذاشت.


در این نمایشگاه چهل و چهار پرده نقاشی مجلل همراه با اشیا مرتبط با آن‌ها، ردپایی از سفر هنرمند از نقاشی‌هایی در فضای صمیمی سالهای 1920 تا شور و جنب و جوش در فضایی با مقیاس های بزرگتر در سال های 1930 و تعابیر شخصی بیشتر از زندگی روزانه در این آثار و به خصوص در سال‌های 1940 به چشم می‌خورد.
آثار برگرفته از مجموعه‌هایی در اروپا و آمریکا است که برگرفته از چهار چوب سیاسی و تاریخی زمان خود است.

دانکن فیلیپس بنیانگذار مجموعه فیلیپس، در تلاش برای معرفی نقاشی‌های براک به مخاطبان گسترده تری در آمریکا از طریق جمع آوری آثار او، برپایی نمایشگاه و اینستالیشن می‌باشد.


در سال‌های 1930، آثار براک به طور مستمر در نمایشگاهای بزرگ بین المللی و نشریات معتبر به نمایش در آمد و توانست حامیان اروپایی و آمریکایی که او را تشویق به کار می‌کردند، پیدا کند.


این نمایشگاه با همکاری مجموعه فیلیپس، موزه هنر میلدرد لین کمپر و بخشی از دانشکده هنرهای تجسمی و طراحی فاکس دانشگاه واشنگتن بر پا شده است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر