اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ادوارد هاپر: آمریکای مدرن

"آمریکای مدرن" عنوان نمایشگاهی است که موزه هنرهای مدرن نیویورک از آثار ادوارد هاپر، نقاش سرشناس آمریکایی با هدف نشان دادن تغییرات اساسی در آمریکا بین سالهای 1915 تا 1950 بر پا خواهد شد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، او با آثارش به بیان دل مشغولی هایش از تغییرات اساسی و بسیار سریع در آمریکا حکایت می‌کند.

او در این تصویر که نمونه ای از آثار اوست خانه ای را روی ریل قطار نقاشی کرده است، تفسیری که به ذهن مخاطب می‌رسد این است که این خانه نماد آمریکا و جامعه آن است که در گذر زمان و روبرو شدن با تغییرات فراوان گویی دیگر ساکن نیست، زیرا سرعت تغییرات در طول این سالها چنان بالا بوده است که او خانه را روی ریل قطار ترسیم کرد تا این سرعت این چنین در ذهن مخاطبان به تصویر بکشد.

 آثار برگزیده هاپر شامل مناظر مختلف شهری و روستایی، نماهایی از صنعت، ترکیب بندی زندگی که در آن زمان در جریان بود و پرتره می‌باشد که به لحاظ محتوا و مزمون و از نظر گاه شناسی بسیار دقیق و ریزبینانه عمل کرده است.

این موزه با جمع آوری شاهکارهای هاپر و آثاری که کمتر در رسانه ها و در میان مخاطبان دیده شده است سعی در بیان قانع کننده عاطفی و بصری از آن زمان دارد.
ادوارد هاپر در 22 جولای 1882 در یکی از شهر های اطراف نیویورک به دنیا آمد و آثار بسیاری در زمینه نقاشی از خود به یادگار گذاشت و در سال 1967 در نیویورک سیتی چشم از جهان فرو بست.
این نمایشگاه از تاریخ 17 آگست 2013 تا 26 ژانویه 2014 در موزه هنرهای مدرن نیویورک برپا خواهد شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما