هانس ریختر: رویارویی

 

 

 

هانس ریختر

نمایشگاه "هانس ریختر: رویارویی"، درواقع به بررسی آثار شگفت انگیز او هم به عنوان مبتکر و هم به عنوان مجری این آثار، برای اولین بار در موزه  لس آنجلس کانتی هنر آمریکا برپاست.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این نمایشگاه 150 اثر از آثار ریختر را عرضه می‌کند که بسیاری از آنها توسط خود او و بعضی از آنها توسط همکاران او به اتمام رسیده است.


هانس ریختر، فیلمساز، نقاش، دانشمند، نویسنده و از همه مهمتر هنرمندی آگاه به مسائل اجتماع بود. او در سال 1888در آلمان متولد شد و در سال1976چشم از جهان فرو بست. او از همان سنین کودکی به خلق آثار هنری می‌پرداخت. قدرت و معانی نهفته در آثار او را تنها از طریق رویارویی و تعامل با آثارش می‌توان درک کرد.
سهم یگانه و ذاتی او از مدرنیسم در محدوده خط سیر او از اکسپرسونیسم به دادائیسم، ساختارگرایی، سورئالیسم و جنبش جدید سینمای آمریکا می‌باشد. بسیاری از آثار ریختر با استنتاج خلاقانه او در رویارویی هنرمند و نویسنده مثل هنس آرپ، تئو ون دازبرگ، ال لینسیتزکی، کزیمیر مالونچ، الکساندر کالدر، مارسل داچمپ، مکس ارنست، فرناند لی گرو و من ری می‌باشد.
فیلم های ریختر که قبلا جای دیگری منتشر و پخش نشده است به صورت مستمر بر روی پرده نمایش موجود در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید.
این نمایشگاه از تاریخ 5 می تا 2 سپتامبر 2013 در موزه لس آنجلس کانتی هنر با همکاری مرکز پمپیدو متز و پشتیبانی شورای فدرال هنر و علوم انسانی آمریکا برپاست.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر