اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بازسازی نقاشی «اتاق خواب» ون گوگ در انیستیتوی هنرِ شیکاگو

 

اگر آرزو داشتید که بعضی روزها شبیه بزرگترین هنرمندان تاریخ زندگی کنید، باید بگوییم که به آرزویتان رسیده‌اید. انیستیتوی هنر شیکاگو به تازگی اتاقی شبیه به اتاق ونسان ون‌گوگ در فرانسه طراحی کرده است که می‌توان با خرید بلیت ساعاتی در آن ساکن شد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت نت، انستیتوی هنر شیکاگو به تازگی اتاقی شبیه به آنچه که ون‌گوگ در چند اثر خود از محل اقامت‌اش در فرانسه کشیده است را بازسازی کرده است. این اتاق به همان گونه‌ای طراحی شده است که ون‌گوگ در نقاشی‌اش رسم کرده است. اتاقی که رنگ‌آمیزی و فضاسازی‌اش شبیه به همان چیزی است که نقاشان امپرسیونیست ساکن فرانسه در اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم بر روی بوم‌هایشان نقاشی می‌کردند.

 
مدیر این انیستیتو می‌گوید که این اتاق به گونه‌ای طراحی شده که بازدیدکننده‌ی آن عمیقاً احساس کند که دارد در درون یکی از نقاشی‌های ون‌گوگ زندگی می‌کند. ونسان ون‌گوگ هنرمند شهیر هلندی مابین سال‌های 1888 تا 1889 سه تصویر تقریباً مشابه از محل زندگانی خود در آرلس فرانسه کشید که اکنون با عنوان «اتاق خواب» شناخته می‌شوند. این نقاشی‌ها که صرفاً در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند هم اکنون از مهمترین آثار نقاشی ون‌گوگ و البته مکتب پست-امپرسیونیسم شناخته می‌شوند. ون‌گوگ یک نسخه از این نقاشی را برای مادرش و دیگری را برای خواهرش فرستاد، و نسخه‌ی آخر را برای مجموعه‌ی شخصی خودش-که هرگز البته نتوانست حتی یکی از آن‌ها را نیز بفروشد-نگاه داشت. گفتنی است که نسخه‌ی خودِ ون‌گوگ بعدها به دلیل پاشیدن آب از شکل سابق افتاد و ناگزیر نقاش آن را نابود کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما