اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه آثار کهینده وایلی در آمریکا

کهیده وایلی 

نمایشگاهی از پرتره‌های یکی از هنرمندان پیشرو امریکا در موزه هنرهای زیبای ویرجینیا برپا شده است. این نمایشگاه با عنوان « کهینده وایلی: یک جمهوری جدید» با بیش از ۵۰ نقاشی بزرگ و مجسمه، سوالات جذابی را در مورد نژاد و هویت مطرح می‌کند.

 

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، وایلی که برای تصویر کردن مردان امریکایی افریقایی‌تبار بر اساس قوائد مرسوم پرتره‌سازی سنتی اروپا شناخته می‌شود، این بار چشم‌انداز خود را بسط داده تا زنان و فرهنگ‌هایی از سراسر جهان را نیز در بر بگیرد. در کنار کارهای اولیه ناشناخته‌تر، نمایشگاه همچنین تجربیات جدیدتری شامل نیم تنه‌های برنزی، نقاشی‌هایی در قالب شیشه‌های رنگی و کارهایی از مجموعه‌ی «صحنه‌ی جهانی» را نیز ارائه می‌دهد.

 

وایلی مدل پرترهایش را از میان افراد آماتور و نه مدل‌های حرفه‌ای انتخاب می‌کند. این افراد، که لباس‌های کلاه‌دار، شلوار جین و کلاه بیس بال پوشیده‌اند، در مقابل پس زمینه‌های پر نقش و نگاری به تصویر کشیده می‌شوند که شیوه‌ی پرتره‌نگاری اشرافی را به یاد می‌آورد. با جایگزینی اشراف اروپایی با مدل‌های سیاه پوست، وایلی به غیاب امریکایی‌های افریقایی تبار در چنین روایات تاریخی‌ای اشاره می‌کند. کارهای در معرض نمایش، شامل منتخبی از مجموعه‌ی در حال گسترش «صحنه‌ی جهانی» نیز می‌شود، جایی که کار وایلی جنبه‌ای جهانی به خود گرفته است.

 

در کنار تاسیس کارگاهی در پکن، هنرمند اوقاتی را هم در افریقا، فرانسه، جاماییکا، هاییتی، و کشورهای دیگر سپری کرده است. برای کمک به بازدیدکنندگان تا ارتباطی میان کارهای نمایشگاه و آثار گنجینه‌ی موزه برقرار کنند، فضایی تدارک دیده شده است که در آن مردم به کتاب‌های تارخ هنر و صفحات نمایش الکترونیک حاوی اطلاعات تاریخ هنری دسترسی دارند تا عمیق‌تر به فرآیند کار هنری وایلی بنگرند. کهینده وایلی در لس‌انجلس متولد شده و لیسانسش را از موسسه‌ی هنر سن فرانسیسکو در ۱۹۹۹ و فوق لیسانس را از ییل در ۲۰۰۱ دریافت کرده است. کارهای او در بیش از ۴۰ موزه نگهداری می‌شوند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما