اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی‌های دنیل ریشتر در آمریکا

 

دنیل ریشتر


گالری رگن پراجکتز نمایشگاهی از جدیدترین کارهای هنرمند اهل برلین، دنیل ریشتر، برگزار نموده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری، ریشتر در این نمایشگاه با عنوان «موجود وحشی» مطالعات اخیرش در نقاشی که نمایانگر تغییراتی در زبان تصویری کارهای پیشین اوست را گردهم آورده است. نتیجه‌ی این تغییر روش، تصاویر رنگارنگ و گیرایی هستند که امکانات مدیوم نقاشی را به چالش کشیده و بسط می‌دهند.

 

این سومین نمایشگاه انفرادی هنرمند در این گالری است. ریشتر که یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان نسل خود است، در واقع استمرار نسل هنرمندان پس از جنگ آلمانی نظیر ورنر باتنر، مارتین کیپنبرگر و آلبرت اورلین محسوب می‌شود. در دهه‌ی۱۹۹۰ او توجه زیادی را برای نقاشی‌های انتزاعی رنگارنگ و کارهای بزرگ وهم‌آمیزش بدست آورد. ترکیب‌بندی‌های چشمگیر هنرمند، که عناصر انتزاعی ساختاری ناب را با تصاویر بازنمایانه‌ای در می‌آمیزد که از رسانه‌ها و فرهنگ عامه استخراج شده‌اند، مرزهای مدیوم منتخب او را گسترش می‌دهند و رویکرد جدیدی نسبت به ژانر نقاشی تاریخی معاصر بوجود می‌آورند. کارهای حاضر در نمایشگاه بر اساس اسلوب جدیدی هستند که ساختارهای روایی کارهای اولیه‌ او را وارونه می‌کنند.

 

ترکیب‌های چندلایه‌ی این نقاشی‌ها، مرز میان انتزاع و پیکرگرایی را کمرنگ می‌نمایند. در این آثار تکنیک‌های متعدد نقاشانه‌ای، از لایه‌های رقیق رنگ که یادآور کارهای گرافیتی هستند تا نوارهای پهن رنگ، ترکیب می‌شوند تا صحنه‌های تئاتری خلق کنند که پیکرهای شفاف شبح مانندی را ارائه می‌دهند که به شکل پر ابهام روی سطح بوم اجرا شده‌اند. در مقاله‌ی کاتالوگ نمایشگاه ریشتر در فرانکفورت، مورخ هنر، اوا مِیِر هرمان، می‌نویسد: «لحن نقاشی‌های جدید او بلند و تقریبا پرخاشگرانه است. پیکربندی به نفع لحظات احساسی متلاشی شده است. همچنین، اعضای بدن، که به هر صورتی قطعه قطعه هستند، به شکل اکسپرسیوی با خطوط سیاه با کرایون دورگیری شده‌اند.» دنیل ریشتر (متولد ۱۹۶۲ ائوتین، آلمان) در هامبورگ تحصیل کرده و در برلین زندگی و کار می‌کند. ریشتر سابقه‌ی طراحی صحنه برای اپرا را در کارنامه دارد و همچنین در ۱۹۹۸ جایزه اتو دیکس را کسب است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما