اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دگردیسی رنگ‌ها و فرم‌ها در گالری رج

نمایشگاه نقاشی های حدیث ملاحسینی 

نمایشگاه نقاشی‌های حدیث ملاحسینی با نام «دگردیسی» جمعه‌ی آینده 29 مرداد ماه سال 1395 در گالری رج افتتاح خواهد شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گالری رج هفته‌ی آینده میزبان نقاشی‌های حدیث ملاحسینی است. ملاحسینی که 19 اثر اکریلیک روی بوم انتزاعی را در نمایشگاه خود نمایش خواهد داد، کارشناس جامعه‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و در حال حاضر مطالعات فرهنگی را در دانشگاه علم و فرهنگ دنبال می‌کند. ملاحسینی در کنار خلق آثار هنری در زمینه فرهنگ و هنر نیز پژوهش می‌کند. «دگردیسی» اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند به شمار می‌رود.

 

یوسف حسینی از هنرمندان پیش‌کسوت در مورد این نمایشگاه نوشته است: «دگردیسی، عنوان مناسبی است که هنرمند با به کار گیری خطوط حسی و بیانگر، حالات رفت و برگشت و انبساط و انقباض را با کمپوزیسیون‌های رنگ و فرم به زیبایی به تصویر کشیده است. هنرمند همچنین ازکنتراست‌های رنگ، در فرم‌هایی که القای حرکت، کنش و ریتم می‌کنند و خطوطی که ریشه‌های عمیق آن در فرم‌های سنتی با نگاهی مدرن و درون مایه‌های اکسپرسیو در فضایی کاملا سوررئالیستی است، با مهارت بهره گرفته است. فرم‌ها، در بی فرمی، با ترکیب‌های دلنشین توانسته سمفونی‌های جذاب و چشم‌نوازی ایجاد نماید و هنرمند به طور کلی در همه‌ی آثارش با استفاده از خط و رنگ بدون حجم، توانسته به فضاهای مدرن بدیعی دست پیدا کند.

 

روح هنرمند در عین سرکشی، هم‌چون اسبی مطیع در برابر اصالت‌های ذاتی آفرینش تسلیم و فهمی زیبایی شناسانه دارد. وی خواسته و ناخواسته با آثارش نوعی صداقت با خاستگاه‌های هنری و فرهنگی و در نهایت جامعه شناختی را به تصویر کشد. نگاه او به هر چیزی مفهومی است، اما به هیچ وجه توصیه های شخصی ندارد. معنا زنجیره ای است بی پایان... متشکل از مفاهیمی که حلقه وار به یکدیگر گره خورده اند».

 

نمایشگاه دگردیسی تا 8 شهریورماه سال جاری در گالری رج واقع در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، شماره 4، واحد سوم برقرار خواهد بود. ساعت بازدید از گالری در افتتاحیه 16 تا 20 و سایر روزها 15 تا 19 اعلام شده است. گفتنی است گالری شنبه‌ها و جمعه غیرافتتاحیه تعطیل است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما