اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی‌های گریسون پری در دانمارک

 

گریسون پری

 

مجموعه‌ای از آثار هنرمند بریتانیایی، گریسون پری، برای اولین بار در دانمارک در موزه‌ی هنر اروس آرهوس به نمایش درآمده است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت موزه، نمایشگاه شامل یک تاپستری ۱۵ در ۳ متری، یک موتور سیکلت خیلی خاص و عجیب، و شش کار کاملا جدید، با الهام از مجموعه‌ی تلویزیونی اخیر پری، All Man، است. کارها به شرح داستان‌های زندگی روزمره، هویت، جنسیت و طبقه‌ی اجتماعی می‌پردازند. رییس موزه می‌گوید: «جهان هنری گریسون پری، برای موفقیت پروژه‌هایش در ایجاد علاقمندی به هنر در میان عموم مردم، جذاب و شگفت‌انگیز است.»

 

گریسون پری(متولد ۱۹۶۰) در چلمزفورد، در دانشگاه پلی تکنیک پورتسموث تحصیل کرده است. او در ۲۰۰۳ جایزه‌ی ترنر را کسب نمود و اکنون در لندن زندگی و کار می‌کند. پری بیشتر برای گلدان‌های سرامیکی و تاپستری‌هایش شناخته می‌شود، اما او کتاب می‌نویسد، مجموعه‌های تلویزیونی می‌سازد، سخنرانی می‌کند و یک مناظره‌کننده‌ی مشهور است. کارهای او مملو از نمادهای شوخ طبعانه و گزنده است که زندگی مدرن، عادات و ارزش‌های ما را مورد پرسش قرار می‌دهند. گلدان‌های پری در نگاه اول شبیه سفال‌های سنتی هستند، اما نگاه نزدیک‌تر به آنها، بیانیه‌های تحریک‌آمیز، مضامینی از مجلات زرد و تصاویر مستهجن را آشکار می‌کند. تاپستری‌ها هم قصه‌های دوران مدرن هستند که در سفرهای تحقیقاتی هنرمند، که برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی‌اش انجام داده، گردآوری شده‌اند.

 

خرس تدی، نقش مهم و تکرار شونده‌ای در کار پری دارد و به گفته‌ی خودش نمایانگر عنصر مردانه در زندگی اوست. در کنار کارهای دیگر، مجموعه‌ی برنده‌ی جایزه‌ی بفتای او با عنوان «همه چیز با بهترین سلیقه‌ی ممکن» نیز به نمایش در آمده است که خوش سلیقگی و هویت در سه طبقه‌ی اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مجموعه در طول نمایشگاه، در تلویزیون دانمارک هم به روی آنتن می‌رود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما