اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمابشگاه آثار لوچیو فونتانا و فائوستو فلوتی در لندن

 

 

به تازگی نمایشگاهی از آثار لوچیو فونتانا و فائوستو فلوتی؛ دو تن از بزرگترین هنرمندان پس از جنگ جهانی دوم ایتالیایی برگزار شده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی؛ در این نمایشگاه که به همت کیوریتور مشهور ایتالیایی؛ دنیلا فراری در موزه‌ی هنرهای معاصر لندن برگزار شده است، قصد بر این است که تا بر اشتراکات فرمی کار این دو هنرمند برجسته فوکوس شود. طبق گفته‌ی فراری این اشتراکات را می‌توان مشخصاً در نحوه‌ی استفاده‌ی این دو هنرمند از فضا و جغرافیای بوم‌ها تشخیص داد. 

 

فراری برای توضیح شیوه‌ی کار این نمایشگاه دو جمله‌ی مشهور از این دو هنرمند را انتخاب کرده است. جمله‌ای از فونتانا که سعی می‌کند شیوه‌ی کار خود با بوم‌های نقاشی را توضیح دهد و همچنین جمله‌ای از فلوتی که بیشتر به تعریفی جدید از مفهوم هنر می‌ماند. جایی که این دو از امکان‌های خارق عادت بوم نقاشی برای پذیرا شدن خطوط و رنگ‌ها سخن می‌گویند. هنر به مثابه‌ی پدیده‌ای علم محور که نه صرفاً حواس مخاطبین را نشانه می‌رود بلکه سراسر با واقعیتی به نام عقل سر و کار دارد. 

 

لازم به ذکر است که فونتانا و فلوتی در زمانی که کار می‌کردند از شیوه‌های جذاب یکدیگر خبر داشتند. آن‌ها چندین بار با یکدیگر ملاقات و در باب شیوه‌های جدید خلق اثر هنری سخن گفتند. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما