اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه مشترک آثار پابلو پیکاسو و البرتو جاکومتی در پاریس

 

 

از چهارم اکتبر تا پنجم فوریه موزه‌ی پیکاسو در پاریس با همکاری بنیاد آثار آلبرتو جاکومتی نمایشگاهی از آثار این دو هنرمند شهیر قرن بیستمی برگزار می‌کنند.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، در این نمایشگاه دویست اثر نقاشی از بهترین کارهای این دو هنرمند ارائه شده است. البته لازم به یادآوری است که تمام این آثار به نمایش درامده تحت تملک موزه‌ی پیکاسو و بنیاد جاکومتی نیست، بلکه اکثر آن‌ها در اختیار مجموعه‌داران ثروتمندی است که قبول کرده‌اند برای کمک به برگزاری این نمایشگاه این آثار را از گنجینه‌ی خود خارج سازند. 

 

این نمایشگاه اولین نمایشگاه مشترک پیکاسو و جاکومتی محسوب می‌شود. هر چند آثار این دو در موزه‌های مشهور سراسر جهان در کنار یکدیگر قرار دارند ولی اینکه سرتاسر یک موزه در اختیار آثار این دو هنرمند قرار بگیرد، اولین بار است که اتفاق می افتد. 

 

طبق نوشتار توضیحی نمایشگاه مذکور، این نمایشگاه همچنین قصد داشته است تا با چینش مهندسی شده‌ی آثار این دو هنرمند بزرگ تاریخ، به ردیابی اشتراکات محتوایی و فرمال آثار آن‌ها نیز وقوف یابد. اشتراکاتی که مشخصا از نقطه نظر محتوایی می‌تواند در طریقه‌ی نمایش فردیت ابژه‌های مقابل این دو هنزمند قابل ردیابی و نشانه‌گذاری باشد. 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما