اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ارکیده‌ها لباس‌هایم را از روی بند رخت می‌برند در گالری «دوو»ی سوئیس

 

 

نمایشگاه نقاشی‌های سارا اشرفی در گالری خصوصی «دوو» در کشور سوئیس بیست‌وچهارم مارس ٢٠١٧ به تماشا درآمد.


«ارکیده‌ها لباس‌هایم را از روی بند رخت می‌برند». عنوان این مجموعه است که گزیده‌ای از آنها چند روز بعدتر، از ٢٨ مارس به مدت سه روز در گالری دولتی قصر انگوری با حمایت اداره توریست استان والی این کشور به نمایش گذاشته شد.

 

سالامین دانیل، استاد نقاشی در کالج خصوصی سیون و صاحب گالری دوو، درباره آثار سارا اشرفی می‌گوید: من به صورت اتفاقی با آثار سارا اشرفی آشنا شدم آثار سمبولیک و دنیای رنگین او همان لحظه روی من تأثیر گذاشت و با کمال افتخار از او تقاضا کردم تا آثارش را در گالری خصوصی دوو نمایش بدهم. سارا تکنیکی را که در کارهایش استفاده می‌کند خیلی خوب بلد است همچنین گالری من دیوارهایش را به هنرمندانی از افق‌های دیگر پیشنهاد می‌کند.

 

نقاش معاصر سوئیسی نیز درباره آثار سارا اشرفی می‌گوید: به خاطر نمایشگاه سارا اشرفی در سوئیس او را کشف کردم، پالت رنگ سارا نقش مهمی در کارهای‌هایش ایفا می‌کند، تونالیته‌های آبی و سبز با همراهی زردها و سفیدهای شکسته قدم برمی‌دارد و رنگ‌های برنده‌ای مثل قرمز کارمین یا نارنجی زنده، چرا این انتخاب؟! آیا به او الهام می‌شود؟! به من می‌گوید این انتخاب‌ها از پیش تعیین‌شده نیستند. این یکی از عناصری است که باید در کارهایش توجه کرد؛ هنرمندی که به الهاماتش اطمینان دارد و این نشئت‌گرفته از تمرین زیاد اوست. من احساس می‌کنم اتمسفر رنسانسی خیلی حاضر در کارهای سارا اشرفی است، عناصری که باید در کارهای او مورد توجه قرار داد فرم خاص فیگور‌ها، صورت‌ها و چشم‌های بی‌نظیر و دهان‌هایی که غالبا معماگونه می‌خندند و مشاهده‌گران را مبهوت و کنجکاو برای کشف دنیای عجیب این نقاش می‌کنند. نقاشی که با استادی تمام دوست دارد پرسوناژها و دنیای مخفی درون انسان‌ها را به نمایش بگذارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما