نمایشگاه آثار کریستین وینسنت در گالری C24 نیویورک

 

 

گالری C24 نمایشگاه «از میان قاب»، مجموعه‌ی جدیدی از کارهای رنگ روغنی هنرمند ساکن لس‌انجلس، کریستین وینسنت، را برگزار نموده است.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از c24gallery در این مجموعه‌ی جدید از نقاشی‌های رویاگون، وینسنت رفتار اجتماعی، سازگارپذیری و انزوا در جهان پساصنعتی را مورد کنکاش قرار داده و توصیف می‌کند. استفاده‌ی متمایز هنرمند از پرسپکتیو و نور، به همراه شیوه‌ی تعیین حدود و قاب‌بندی فضا با درگاهی‌ها، پنجره‌ها و آینه‌ها، توجه را به مناقشات عمومی و شخصی، و پیچیدگی‌های زندگی معاصر جلب می‌کند.

 

داستان‌های مستقلی که وینسنت در این مجموعه به تصویر می‌کشد هستی و طبیعت، و رابطه‌ی میان شخصیت‌های ناشناس کار هنرمند و چشم‌اندازی که در آن ساکنند، را می‌کاود. در هر صحنه یک سناریوی پر استعاره، یک درام کوتاه وجود دارد که وینسنت برای خلق آنها بسیار مشهور شده است. چشم‌اندازهای شاعرانه‌ی وینسنت در رابطه با رفتارهای اجتماعی و روانی که در تجربه‌ی زیست امریکایی بنیادین هستند، به بازدیدکننده توامان نقش مشاهده‌گر باریک‌بین و تماشاگر لذت جو را می‌دهد، و آنها را تنها می‌گذارد تا ماهیت کامجویی و فردیت را مورد تردید قرار دهند.

 

واژگان بصری وینسنت پیچیدگی امریکای پسا صنعتی را شدت می‌بخشند و توجه ما را به دغدغه‌هایش، بدون تکیه بر منقلب‌سازی و بدبینی، هدایت می‌کنند. در «نقطه‌ی کور» ما گروهی را می‌بینیم که لباس‌های یکدستی به تن دارند و تصویر مشابهی را می‌کشند. صحنه قطع شده، و ما نمی‌دانیم که اتاق و گروه افراد در حقیقت چقدر بزرگ هستند. آیا آنها یاد می‌گیرند که به سبک یکسانی نقاشی کنند، و یا این یک تولید انبوه عامدانه است؟ نقشمایه‌هایی در طبیعت که اشکال آشنای انسانی را تقلید می‌کنند در تابلوهای متعددی دیده می‌شوند؛ از امواج آب که چهره‌ی افراد شتابزده را تقلید می‌کنند یا کاغذ دیواری‌هایی که حرکت جریان آب یا انبوه جمعیت مردم را تداعی می‌کنند. کریستین وینسنت، متولد ۱۹۶۶، در لس‌انجلس زندگی و کار می‌کند و در کالج آرت سنتر تحصیل کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر