اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«سقوط» ونسا مارش در گالری دالبی چادویک

 

 

گالری دالبی چادویک از برپایی نمایشگاه «سقوط» از جدیدترین آثار ونسا مارش خبر داده است. مارش در این نمایشگاه زمان زمین‌شناختی و کیهان‌شناختی را به‌عنوان سوژه‌ی خود برگزیده است، و به واسطه‌ی فرآیندی که هم‌زمان در فنون نقاشی و عکاسی ریشه دارد، مناظر آن جهانی و فضامحور خلق می‌کند.


آکادمی هنر - پیش‌زمینه‌ی بسیاری از تصاویر این مجموعه با اشکال سایه‌نمای قیرگون از درختان، دهانه‌ی غارها، خطوط انتقال برق، مخازن آب، و سایر اشکال طبیعی و دست ساخت بشر اشغال شده‌اند. در بعضی عکس‌های خاص، نظیر «افق۸»، زمین‌های کوهستانی همچنان که به‌سمت افق دور حرکت می‌کنند به‌تدریج و به‌صورت مجزا روشن‌تر می‌شوند. 

 

مارش برخی از این قله‌ها و دره‌ها را از عکس‌های انسل آدامز برمی‌دارد و با کلاژ آن‌ها سلسله کوه‌های جدیدی را خلق می‌کند، که اشاره‌ای به روش کاری آدامز است.

 

این اشکال سایه‌نمای سیاه موج‌دار در برابر پس‌زمینه‌ای از آسمان نیمه‌شب قرار داده شده‌اند که ستارگان منفرد در آن به شکل هاله‌های رنگارنگ راه شیری درهم ادغام شده‌اند. هنرمند می‌گوید: «طریقه‌ی درک ما از کیهان و نظام عالم، ذاتاً به فهم ما از نور، و نوری که ما شاهد آمدنش از عمق فضا هستیم، گره خورده است. نگاه کردن به فضا، نگاه کردن به گذشته است، زیرا نوری که از ستارگان ساطع می‌شود و ما می‌بینیم، سال‌های نوری متمادی سفر کرده و از زمان و فضای زیادی گذشته است، به شکلی که امکان دارد آن ستاره‌ها دیگر حتی وجود نداشته باشند.

 

ونسا مارش، سال ۱۹۷۸ در سیاتل متولد شده است. او لیسانس خود را از دانشگاه وسترن واشنگتن در سال ۲۰۰۱ و فوق لیسانس را از کالج هنرهای کالیفرنیا در سال ۲۰۰۴ دریافت کرده است. وی در سراسر امریکا نمایشگاه داشته و برنده‌ی جوایز و فرصت‌های مطالعاتی متعددی بوده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما