اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شب پرستاره‌ی ونسان ون‌گوگ بر روی کفِ قهوه

 

 

 

باریستا یا شخصی که در قهوه خانه قهوه درست می کند گاه ممکن است هنر به خرج دهد و روی کف قهوه نقشی مثل پر یا قلب در بیاورد. اما «لی کَنگ بین» یک باریستای معمولی نیست.


آکادمی هنر - او از سن ۱۷ سالگی – یعنی زمانی که یاد گرفت قهوه درست کند – علاقه داشت روی کف آن نقاشی کند. وقتی در ارتش خدمت می کرد همیشه برای همرزمانش در پادگانی نزدیک مرز کره شمالی قهوه درست می کرد.

 

لی می گوید در آن زمان دلش می خواست توی اردوگاه ارتش یک قهوه خانه باز کند و با اجازه فرمانده اش این کار را کرد. او بعد از بازگشت از جنگ در ۲۱ سالگی شروع کرد به نقاشی کشیدن روی قهوه.

 

«لی» که حال ۲۶ سالش است با قلم موهای نازک و قاشق روی کف قوه سرد نقاشی می کشد. برای رنگ خامه غلیظ را با رنگ غذا ترکیب می کند و حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد تا نقاشی یک فنجان قهوه را انجام دهد. به این هنر در شبکه های اجتماعی هنر قهوه می گویند. و «لی» بعد از دو سال انجام این کار قهوه خانه خودش به نام «کافه سی» را در سئول باز کرد.

 

او روی قهوه ها نقاشی‌های مشهور را می کشد. مانند «شب پر ستاره» ی ون گوگ یا «جیغ» ادوارد مونش. هر فنجان قهوه «کافه سی» نزدیک ۹ دلار آمریکاست که بالاتر از قیمت یک فنجان قهوه معمولی است. اما مشتریان در کنار قهوه، یک شاهکار هنری را هم خریداری می کنند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما