اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کاساندرا؛ اعجوبه‌ی جدید نقاشی جهان!

 

 

کاساندرا جی در سن دو سالگی مثل بسیاری از هم‌سالانش شروع به نقاشی کرد. بعد از گذشت سه سال نقاشی‌های استثنایی این دختربچه استرالیایی به قیمت چند صد دلار به فروش می‌روند.

 

کسی جی (Cassie Gee) دختر ۵ ساله استرالیایی علاقه زیادی به نقاشی دارد. شاید با شنیدن این جمله فکر کنید، این که چیز مهمی نیست؛ بیشتر دختربچه‌های ۵ ساله به نقاشی علاقه دارند و وقتشان را صرف کشیدن شکلک و مناظر و آدم‌های مختلف می‌کنند و از این نظر کسی هم مثل اغلب هم‌سن و سالان‌اش است.

 

اما چیزی که کسی را از دیگر دختربچه‌های ۵ ساله متمایز می‌کند، درآمدی است که او از نقاشی‌هایش به دست می‌آورد. کسی که نام کاملش کاساندرا است، تا کنون ۲۰۰ نقاشی به ارزش صدها دلار فروخته است. او نقاشی را از سن ۳ سالگی شروع کرد و به گفته مادرش عمدتا با رنگ آکریلیک ترکیب شده با آب روی بوم کار می‌کند. البته تجربیاتی هم در زمینه کار با رِزین و جوهر داشته است.

 

سبک کار کاساندرا به این ترتیب است که رنگ‌ها را با کمک انگشتانش یا استفاده از چنگال یا سیخ کباب روی بوم ترکیب می‌کند. کاساندرا بخشی از درآمد حاصل از فروش نقاشی‌هایش را به سازمان‌های خیریه از جمله سازمان‌های حمایت از زنان بی‌خانمان و بیماران می‌بخشد. مادر کاساندرا به سایت "هافینگتون پست" گفته است که نقاشی‌های دخترش درست روحیه شاد و سرخوش او را بازتاب می‌دهند.

 

تا کنون سایت‌ها و شبکه‌های خبری مختلفی با کاساندرا مصاحبه کرده‌اند. این دختر پنج‌ساله استرالیایی صاحب صفحه‌ای در اینستاگرام و فروشگاهی در سایت اتسی (etsy) است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما