«آنجا که آتش شعله کشید»؛ نقاشی های جدید برندی توییلی در نیویورک

 

 

گالری Sargent’s Daughters نمایشگاهی از نقاشی‌های جدید هنرمند ساکن نیویورک، برندی توییلی، را با عنوان «آنجا که اتش شعله کشید» برگزار نموده است. این دومین نمایشگاه انفرادی هنرمند در این گالری است.


در این مجموعه نقاشی‌ها، توییلی به اتاق خواب خانه‌ی دوران کودکی‌اش باز می‌گردد، که بر اثر یک آتش‌سوزی در سال ۱۹۹۹ تخریب شد. پیش از آنکه خانه بسوزد، برندی طراحی‌هایی با پاستل از اتاق خوابش انجام داده بود که در آتش‌سوزی از میان رفت. توییلی در سال پس از آتش سوزی، زمانی که هنوز خاطراتش از آن خانه زنده و واضح بود، نقاشی‌های ۱۶ در ۲۰ اینچی از اتاق کشید. از آنجایی که هیچ عکسی از اتاق باقی نمانده بود، آن نقاشی‌ها تنها منابع او برای نقاشی‌های جدید بزرگ شدند. جزییاتی نظیر تَرَک‌های گچ سقف، درختانی که از پنچره دیده می‌شوند و آثار چاپی پیکاسو که از یک تقویم پاره شده‌اند، خاطرات خاصی هستند که ریشه در مشاهده‌ی مستقیم دارند.

 

در این نقاشی‌ها از اتاق خواب، ما غرق اتمسفر زوال و تخریب خانه، در سال پیش از آتش‌سوزی هستیم؛ بام خانه تخریب شده و اتاق‌ها مرطوب از باران هستند. یک چادر آبی رنگ پلاستیکی، که توییلی در طوفان‌های شدید زیر آن می‌خوابید، روی تخت مچاله شده است. در «گربه روی سقف» خون روی الوارهای تاب برداشته‌ی دیوار بالای شومینه چکیده است. یک گربه‌ی ولگرد به همراه بچه‌هایش روی پشت بام بالای شومینه زندگی می‌کردند و مرده بودند، و باعث می‌شدند کرم حشرات همراه باران وارد آتش شود. زمانی که آتش‌سوزی شروع شد توییلی در مدرسه بود و کتاب‌های به امانت گرفته شده از کتابخانه در مورد پیکاسو و تیسین را به همراه داشت.

 

این کتاب‌ها که اجازه‌ی نگهداری آنها را گرفته بود، در نهایت تنها اقلام بازمانده از زمان پیش از آتش‌سوزی هستند. او از کتاب‌ها کپی گرفت و تصاویر کهنه و لکه‌دار آنها به تنها منابع وی برای یادگیری نقاشی تبدیل شدند. توییلی برای نمایشگاه، نقاشی‌هایی هم از این کتاب‌ها کشیده است. برندی توییلی(متولد ۱۹۸۲، اوکلاهاما سیتی) در بروکلین زندگی و کار می‌کند و فوق‌لیسانسش را در سال ۲۰۱۱ از دانشگاه ییل دریافت کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر