اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی‌های آرمان بابایی صداقت با نام کاور در گالری رج

نمایشگاه نقاشی های آرمان بابایی صداقت با نام کاور

جمعه 12 آبان‌ماه 1396 نمایشگاه نقاشی‌های آرمان بابایی صداقت با نام «کاور» در گالری رج افتتاح خواهد شد.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، آرمان.ب.صداقت کارشناس ارشد نقاشی از هنرمندان برجسته لاهیجان به شمار می‌رود که نمایشگاه‌های متعددی را از سال 1380 در استان گیلان برگزار کرده است. صداقت اولین بار در 1381 در گالری برگ تهران در نمایشگاه گروهی شرکت و از آن پس در دیگر شهرستان‌ها و خارج از ایران آثارش در گالری‌های مختلف نمایش داده شده است. او که در مدیوم‌های پرفورمنس و چیدمان نیز فعالیت دارد در جشنواره‌های مختلفی آثارش شرکت داده شده‌اند.

 

تازه‌ترین نمایشگاه او با نام کاور در گالری «رج» از 12 تا 22 آبان‌ماه نمایش داده خواهد شد. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روز افتتاحیه از ساعت 16 تا 20 و دیگر روزها 15 تا 19 به محل گالری رج واقع در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، شماره 4، واحد 3 رجوع کنند. گفتنی است گالری روزهای 13، 18 و 20 آبان‌ماه تعطیل است.

 

صداقت در یادداشتی بر نمایشگاه کاور این طور آورده است: « صویر در خدمت کاربرد، دیر زمانی است که مورد استفاده انسان قرار می‌گیرد. نقاشی در سیر تحول خود در ثبت تصویر با طی فرآیند های زمانی و فلسفی از حالت های صرفاً واقعی و طبیعی به سمت تجرید و انتزاع (گاها انتزاع صرف) گام برداشته است. انسان تصویر را در تقابل مسائل مختلف مانند مذهب، فلسفه و.‌‌.. تفسیر، تأویل، تأیید و یا نهی می‌کند. (نقاشی های دیواری کلیسا تأییدی بر محتوای کتاب مقدس بوده و راهی جهت انتقال مفهوم از راه تصویر به مخاطب) هنرمندان همیشه چون آینه صرفاً تقلیدی از پدیده‌های طبیعی نمی آفرینند بلکه با برداشت ذهنی از نمونه‌های موجود به بیان افکار و احساسات خود با نمود تصویر می‌پردازند. اسلیمی ها در واقع خلاصگی تصویر درختان تاک و گیاهان در هم پیچیده در قوس های دورانی روبه بیرون و درون هستند. خط و کتابت حاصل خرد جمعی می‌تواند علاوه بر کاربرد ادبی و رساندن پیام ،به عنوان عنصر بصری فرم استفاده شود. انسان معناساز با دخل و تصرف در تصویر، معانی را تغییر می‌دهد. گاه با پوشاندن بخشی از تصویر می‌کوشد تا با این پرهیز بصری، معنایی متعالی را در مخاطب خویش القاء کند.»

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما