اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گالری رج میزبان نگاره‌های علی ساعی یگانه می‌شود!

 

 

گالری رج از شش بهمن ماه سال جاری میزبان مجموعه‌ای از نگاره‌های علی ساعی یگانه خواهد بود. آثار اخیر ساعی یگانه تابلوهایی با ابعادی بزرگ هستند که در محتوایشان در نظر اول سبک تذهیب را به اذهان متبادر می کند.

 
علی ساعی یگانه که فارغ التحصیل رشته معماری است در بخشی از استیتمنت نمایشگاه نوشته است: «مزدک، یکی از معروف ترین شاگردان مانی، همچون سرو آزاده بود و آزادی و آزادگی را می پرستید. پس از قتل او به دست کیقباد، پادشاه ساسانی، پیروانش برای بزرگداشت نام عقاید او، درخت سرو را که در میان ایرانیان باستان، مقدی و علامت آزادی و پایداری بود، به حالت سوگوار و خمیده نقش کردند و بدین وسیله بر آن شدند که تا دین خود را بدو ادا نمایند و آیین مزدک را همچنان حفظ کنند و همین موجب  ابداع و پیدایش بته جقه در هنرهای تزئینی ایرانی گردید ... »

 

ساعی تاکنون در یک نمایشگاه گروهی مینیاتور شرکت کرده است و یکبار نیز آثار خود را به صورت انفرادی در معرض دید عموم قرار داده است.

 

نمایشگاه منحنی های کهن تا شانزدهم بهمن سال جاری در مکان گالری رج واقع در خیابان شهید بهشتی-خیابان پاکستان-کوچه حکیمی-پلاک چهار-زنگ سه دایر می باشد. لازم به ذکر است که گالری روزهای شنبه هر هفته تعطیل می باشد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما