ادای احترام گوگل به نقاش سوییسی پل کلی

پل کلی

گوگل تصویر امروز خود را به پل کلی نقاش شهیر آلمانی سوییسی اختصاص داد.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، امروز ۱۳۹امین سالگرد تولد پل کلی نقاش آلمانی سوییسی است و موتور جست‌وجوی گوگل با عوض کردن لوگو خود به این هنرمند ادای احترام کرد.


پل کلی که در دسامبر ۱۸۷۹ در نزدیکی شهر برن سوییس متولد شد و دوره کاری‌اش در سبک‌های اکسپرسیونیسم، کوبیسم و سورئالیسم خلاصه می‌شود. او از نزدیکان کاندینسکی دیگر نقاش شهیر اکسپرسیونیسم انتزاعی بود که هر دو در مدرسه هنر و معماری باوهاوس تدریس می‌کردند. او که در آلمان تحصیل و رشد کرد پس از تشکیل گروه آبیفام همراه با کاندینسکی، یاولنسکی و فاینینگر با مشکلاتی که نازی‌ها برایش به وجود آوردند مجبور به ترک آلمان و بازگشت به سوییس شد.



در کنار نقاشی به دلیل رشد در خانواده‌ای موسیقیدان خود نیز دستی در موسیقی داشت و او را می‌توان یک تئوریسین با توجه به آرا و آثارش در هنر دانست. او به سبب نواندیشی، تخیل آزاد، پرکاری و تنوع آثارش، یکی از شخصیت‌های برجسته هنر مدرن به‌شمار می‌آید.



آثار پل کلی در موزه فوق العاده زنتروم پل کلی در نزدیکی برن نگهداری می‌شوند. موزه‌ای که توسط رنزو پیانو مانند سه قوس تپه همچون دامنه‌های آلپ طراحی و در سال ۲۰۰۵ ساخته شده‌اند. این موزه جزء مکان نگاری این منطقه شناخته می‌شود. در زنتروم پل کلی تعداد زیادی از مجموع 4000 اثر پل کلی که توسط خانواده او به موزه اهدا شده اند، به نمایش گذاشته شده اما به دلیل علاقه بسیار زیاد کلی به تدریس و آموزش هنر، در این بنا نیز چندین کارگاه و آتلیه آموزش هنر دایر است و بیشتر به مرکزی دائمی برای تمامی هنرها و تمام گروه های سنی شبیه است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر