محمد مساوات در گالری محسن

نمایشگاه نقاشی های محمد مساوات با نام لثه

 

محمد مساوات کارگردان جوان و خوب تئاتر با نقاشی‌های خود میهمان گالری محسن است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، نمایشگاه نقاشی های سیدمحمد مساوات با عنوان «لثه» روز جمعه ۳۰ آذر در گالری محسن (همکف و منفی یک) افتتاح می‌شود. محمد مساوات وقتی می‌نویسد به لذت نوشتن می‌اندیشد پیش از آن‌که مفهوم یک به یک کلمات بر لذت نفسِ نگاشتن پیروز شود نیز نقاشی برای او یک لحن است پیش از آن‌که شیوه‌ بیان باشد.

«لثه» عنوان تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی محمد مساوات است که در آن نگاره‌ها در تصادفی از اسطوره‌گرایی تا کودکانگی و واقع‌گرایی تا انتزاع‌گرایی‌اند. او هنرمندی بدیهه‌گو و پرسه‌زنی خرده‌بین در متریال و مدیوم است که گاه خال روایتگری را در تئاتر پیدا می کند و گاهی دیگر در نقاشی. مساوات که پیش‌تر چند نمایشگاه نقاشی برگزار کرده و چندین نمایش را روی صحنه آورده است برایش اما نقاشی، کنشی نقاشانه و نمایش، عملی اجراگرانه است و هریک پایبند به مدیوم خود.

 

مساوات سال گذشته سال پرکاری داشت و سه اثر به نام‌های «بی‌پدر» در قشقایی، «این یک پیپ نیست» و «قرب آن گاه» در تماشاخانه مستقل را به روی صحنه برد و حال با نقاشی‌هایش جمعه به گالری محسن می‌آید. علاقه‌مندان برای مشاهده آثار او همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ می‌توانند به آدرس ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۲۱ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر