کدام هنرمندان تجسمی در میان 100 چهره تاثیرگذار 2019 تایمز قرار گرفتند

اثری از لوچیتا هورادو


.
دیوید هاکنی و لوچیتا هورادو دو هنرمندی بودند که در میان 100 چهره تاثیرگذار نشریه تایمز در سال 2019 قرار گرفتند.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از آرت نیوز، نشریه تایمز طبق روال هر ساله 100 چهره تاثیرگذار خود را معرفی کرد که دیوید هاکنی و لوچیتا هورادو دو هنرمند تجسمی بودند که در میان این 100 نفر قرار داشتند.


سال گذشته برای دیوید هاکنی سال مهمی محسوب می‌شود، او رکورد حراجی‌های دنیا را برای یک هنرمند در قید حیات با فروش اثر "پرتره یک هنرمند (استخر و دو فیگور)" با رق 90.3 میلیون دلاری در کریستیز نیویورک جابه‌جا کرد. این نقاش انگلیسی 81 ساله همچنان جزء مهمترین هنرمندان معاصر به شمار می‌رود که اثرش مربوط به سال 1972 و در اختیاز مجموعه داری به نام جو لوئیس بود.



ادوین بکر رئیس موزه ون گوگ در آمستردام (که در حال حاضر نمایشگاه هاکنی در آن‌جا در حال برگزاری است) به تایم در مورد هاکنی می‌گوید: "هنرمند با انرژی زنده است، دیوید هاکنی مطمئنا با پیشروی‌اش پیمایش و توسعه راه‌های بیان تازه‌ای را به ما نشان می‌دهد. هنر او ما را به سمت نوعی سرخوشی و چشم انداز پانورامیک از جهان سوق می‌دهد.

 

نفر دوم هنرمند آن‌چنان شناخته شده‌ای تا همین سال گذشته نبود. هنرمند 98 ساله‌ای که از بدن زن چشم اندازی زنانه در نقاشی‌هایش به تصویر کشیده و انسان را نسبت به رابطه خود و طبیعت در آثارش به چالش و تفکر واداشته است سال گذشته در یک بی‌ینال وقتی آثارش به نمایش درآمد همه را متعجب کرد. دو سال پیش او در مصاحبه‌ای اعلام کرد من همواره در حال کار کردن هستم اما آثارم را نشان نمی‌دهم". حال دیگر او وارد مرحله دیگری شده و گالری هاسر و ورث که یکی از بزرگترین گالری‌های جهان به شمار می‌رود آرشیوی از آثار او را نگهداری می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر