اهو خردمند: نقاشي من تحت تاثير سينما و تئاتر است


نمايشگاه نقاشي‌هاي از نقش تا نقش آهو خردمند جمعه 26 شهريور ماه با حضور چهره‌هايي نظير آتيلا پسياني، آزيتا حاجيان، مهراوه و مليكا شريفي‌نيا، ابوالقاسم طالبي، كامران عدل، مائده طهماسبي، ياسمين سينايي و... آغاز به كار كرد.
آهو خردمند در اين نمايشگاه تعداد 15 تابلوي نقاشي ارائه داده است و در حركتي خلاقانه از هر تابلوي نقاشي عكاسي ديتيل گرفته و آنرا در اندازه‌هاي بزرگ روي بوم نيز چاپ نموده است كه شمار اين آثار نيز 27 عدد است.
آهو خردمند 42 سال است كه در عرصه سينما و تئاتر ايفاي نقش مي‌كند و براي اين نمايشگاه هم پرفورمانسي از گروه 15 نفره از شاگردان كلاس كارنامه به كارگرداني خود ترتيب داده كه روي فورم‌ها و حالت‌هاي موجود در تابلوهايش كار كرده‌اند اين كار به شكل عكسي است كه روي صحنه از نمايش گرفته شده است.
او معتقد است نقاشي‌هايش كاملا حسي هستند و درمورد ازدحام و وجود انسان در آثارش مي‌گويد: اوايل نمي‌دانستم اين ازدحام و خلاقيت از كجا آمده اما با گذشت زمان دريافتم اين بدليل تاثير سينما و تئاتر روي من است. چون من در هر كاري كه بازي مي‌كنم حداقل با 50 نفر سرو كار دارم و اگر در كارها دقت كنيد صحنه، بازيگرو گريم وجود دارد و اينها مجموعه‌اي را تشكيل دادند كه كاملا غيرارادي بوده است.
آهو خردمند زندگي را به تصوير كشيده زندگي كه ازنظر او روي صحنه و در سينما روي پرده شكل مي‌گيرد و اين‌بار به گونه‌اي ديگر روي بوم كشيده شده است. فقط يك مسئله رازگونه در آثار باقي مي‌ماند كه هركس بايد خود پي به آن برد كه اين آدم‌ها به كجا مي‌روند؟ بدنبال جه جيزي هستند؟ چرا همگي دست‌هايشان رو به بالا دراز است؟ در برابر اين سوالها هركس تعبير خود را دارد.
خطهاي كج و معوج كه در اثر نقش مهمي ندارند به معني كلافگي‌هايي‌ست كه در زندگي گاهي براي هر شخصي اتفاق مي‌افتد.
آثار او را مي‌توان در شاخه‌اي از رئالسيم اجتماعي آميخته با اكسپرسيو دسته‌بندي كرد.
خردمند درمورد پلات‌هاي گرفته شده از آثارش مي‌گويد: بعضي از آثارم در مجموعه شخصي‌ام قرار دارند از آنها ديتيل‌هايي گرفته‌ام كه خود قابليت اين را دارند كه به طور جداگانه تابلو شوند و در اصل نقاشي‌ها نقاط ريز و مينياتوري هست كه با بزرگ شدن آن بيننده پي به جزئيات آن مي‌برد.
او مي‌گويد نقاشي‌هاي اوليه‌اش همگي تك رنگ هستند اما كم كم با گذشت زمان رنگهاي بيشتري وارد آثارش شدند.
چهره‌هاي آثارش بيشتر زن هستند شايد از بعد زنانه به موضوع ذهني‌اش پرداخته و شايد هم اين رستاخيزي از جنس زنانه است اما خود او معتقد است كه به هر حال اين يك كار زنانه است اما ارادي نبوده است مثل شعر گفتن كه من تصميم گيرنده نيستم به شكلي خود جوش شكل مي‌گيرد.
نمايشگاه نقاشي‌هاي آهو خردمند تا 31 شهريور ماه در گالري شيرين ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه روزه (غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت 11 صبح تا 8شب از اين آثار ديدن نمايند. گالري شيرين واقع در بلوار اندرزگو،خيابان سليمي، باغ انجمن خوشنويسان است.

 

منبع: ایلنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر