اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سودی شرفشاهی: اگر آثارم در نيويورك به نمايش در مي آمدند حداقل سه برابر قيمت داشتند


آثار شرفشاهي در نمايشگاهي در گالري شيرين تم ايراني دارند و پس زمينه كارهاي او فرش‌هاي كهن ايراني است. او براي بيان داستان‌هايي از زندگي امروز از خلق شخصيت‌هاي مذهبي، اسطوره‌اي و انساني بهره گرفته است.


قيمت نقاشي‌هاي سودي شرفشاهي از حداقل قيمت يك ميليون و پانصد هزار تومان و حداكثر سه ميليون و پانصد هزار تومان برخوردارند.


شرفشاهي در مورد قيمت آثارش مي‌گويد: من نقاش مقيم كانادا هستم ولي دوست داشتم آثارم در ايران به فروش برسد و نزد هموطنانم باقي بماند و باتوجه به وضيعت متزلزل فروش آثار هنري در ايران تصميم گرفتم قيمت كارهايم را پايين بياورم تا حداقل چند تا از تابلوهايم در ايران بماند. درصورتيكه اگر مي‌خواستم اين آثار را در نيويورك به نمايش بگذارم حداقل سه برابر قيمت داشتند و قيمت هر تابلو را 4 تا 5 هزار دلار درنظر مي‌گرفتم.


وي با اشاره به روند شكل گيري مجموعه به نمايش درآمده در گالري شيرين تاكيد كرد: من در دل نيويورك و در قالب آثارم هميشه دنبال خدا بوده‌ام، براي همين در برخي آثارم تصاويري از ائمه اطهار را با چهره‌هاي نوراني به تصوير كشيده‌ام. در آثار من اشاره مستقيم به سنت كاملا هويداست و تصورم بر اين است اگر هنرمندي بخواهد مي‌تواند با زبان تازه و جديد مسايل هنري را مطرح كند و سنت‌هاي گذشته مي‌توانند دوباره زنده شوند.
وي افزود: اگر هنرمند حرفي براي گفتن دارد صادقانه بيان كند حتي اگر هنر خوبي ارايه ندهد ولي اگر خودش باشد و از درون وجودش كار كند به طور قطع اثرش بسيار ارزشمندتر از يك اثر كپي شده است.
برخي عناوين تابلوهاي اين نمايشگاه عبارتنداز: «عاشق ترسو» ، «جنگ سرخ» ، «جنگ سیاه» ، «در اتاق و ماسک هایشان»که شرفشاهي دو مقوله جنگ و عشق را كه از دیرباز از دیار بسیار کهن تا امروز در آثارش دنبال مي‌كند.


سودی شرفشاهی، نقاش، مجسمه ساز، کارتونیست و گرافیست از سال 1353 در نیویورک زندگی می‌کند. شرفشاهی پس از دریافت درجه لیسانس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1349با استفاده از بورس تحصیلی به هلند رفت و در سال 1353 به دریافت درجه فوق لیسانس از رویال آکادمی لاهه نایل شد. شرفشاهی تحصیلات خود را در مرکز گرافیکی پرات، دانشگاه نیویورک، مدرسه هنرهای تصویری و انستیتوی مد و تکنولوژی نیویورک ادامه داد، و در کنار آن به مدت دوازده سال در سمت مدیریت مؤسسات مختلف تبلیغاتی به فعالیت‌های هنری خود ادامه داد. شرفشاهی جوایز متعددی در مسابقات نقاشی و گرافیک دریافت کرده که از نمونه‌های آن می‌توان به جایزه گرترود میل مموریال (1380)، جایزه پل ریور برای اکسلنس در گرافیک (1370) و جایزه بین‌المللی آرت دیرکشن (1365- 1366) اشاره کرد.
آثار شرفشاهی در نمایشگاههای متعدد انفرادی و گروهی در موزه ها و بینال های ایران، اروپا، آمریکا، ژاپن و آمریکای جنوبی به نمایش گذاشته شده و در مجموعه هنری موزه هنرهای مدرن لاهه نگهداری می‌شود.
نمایشگاه «جنگ و عشق» سودی شرفشاهی تا دو هفته برپا خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 11صبح تا 8 شب از اين آثار در گالري شيرين واقع در بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی، ساختمان انجمن خوشنویسان ایران، نگارخانه شیرین دیدن نمایند.

 

منبع: ایلنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما