تابلوي راه امام رضا رونمايي شد



 همزمان با سالگرد تولد امام رضا(ع) اين بار هنرمندي بانو و از خطه نقاشان؛ ارادت خود را به امام رضا(ع) با كشيدن تابلويي بزرگ نشان داد. به گزارش خبرنگار ايلنا، تابلوي نقاشي «راه امام رضا» اثر استاد اكرم خطيبي؛ نخستين تاريخ نگار و نگارگر ايراني روز گذشته(30 مهر) رونمايي شد. 

 
اكرم خطيبي استاد نقاشي كه با نام مستعار آناميس كار مي‌كند، چند سال وقت خود را صرف كشيدن تابلويي دو متري با نام امام رضا كرده است. وي درمورد اين تابلو به خبرنگار ايلنا گفت: اين تابلو در ابعاد دو متر در يك متر و نيم و با قابي از جنس روي كار شده است. 


وي افزود: در كشيدن اين قاب نقاشي از خاك‌هاي متبرك آستان مقدس رضوي و از خاك پرخير و بركت خراسان استفاده شده است. به عنوان نمونه در اين تابلو از خاك مزار حكيم ابوالقاسم فردوسي استفاده شده است و نيز از خاك مزار مولانا.
وي ادامه داد: قرار بود اين تابلو در مشهد مقدس رونمايي شود و بعداز آن در سراسر ايران گردانده شود؛ ولي به خاطر برخي مشكلات؛ اين اثر همين جا در تهران رونمايي شد.
خطيبي درمورد قيمت اين تابلو توضيح داد: اين تابلو حدود چهار ميليارد تومان قيمت‌گذاري شده است. همچنين نزديك به 30 اثر ديگر نيز در تاريخ خليج فارس دارم كه قيمت آنها حدود 30 ميليارد تومان است.


خطيبي، درباره چگونگي نقاشي و اجزاي آن توضيحاتي ارايه داد: تابلو با سبك نويني طراحي شده و با خاك‌‌هاي مطهر بسياري ازجمله خاك‌ مطهر مرقد امام رضا(ع)، خاك مصلي آن حضرت در تابلو استفاده شد و ضدآب است. در اين تابلو از خاك‌ مطهر مرقد امام حسين، خاك سرخ، خاك شلمچه، خاك فيروزه از نيشابور و طلا و نقره، جواهرات متعدد ازجمله برليان‌، عقيق، سنگ يشم و سنگ‌هاي قيمتي ديگر استفاده شده است. همچنين در اين تابلو از مهرها و تسبيح‌ها و طلا و جواهرات بسياري استفاده شده است.
وي ادامه داد: دوست داشتم تابلو در مشهد رونمايي مي‌شد كه متأسفانه به دلايل امنيتي اين اتفاق نيافتد. اما در مسير تهران تا مشهد در استان‌هاي مختلف تابلو رونمايي مي‌شود و سود عايد از آن صرف امور خيريه و بي‌بضاعتان آن استان خواهد شد. تابلو سرانجام در موزه استان قدس رضوي نصب مي‌‌شود. اميدوارم حضرت رضا(ع) اين هديه را از من بپذيرند و ما را مورد لطف و عنايت خود قراردهند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر