منوچهر معتبر در نمايشگاه آثارش: آثار من واكنشي نسبت به جامعه است


آثار نقاشي منوچهر معتبر ـ هنرمند نقاش ـ روز گذشته 7 آبان‌ماه در نگارخانه «اثر» به نمايش درآمد. اين روزها نگارخانه «اثر» ميزبان آثار منوچهر معتبر است كه شاخص‌ترين ويژگي آنها تسلط رنگهاي تيره بر بوم است.

موضوع آثار اين هنرمند نقاش را بيشتر زن‌هايي تشكيل مي‌دهند كه در حجمي تاريك نشسته‌اند و اغلب مظهر بي‌پناهي و اندوه هستند.

گفتني است كه در آثار اين هنرمند نقاش كمتر رنگي از شادي به چشم مي‌خورد و قالب نقاشي‌هاي وي را رنگ‌هاي سياه و آبي نفتي و گاهي خردلي تشكيل مي‌دهد. منوچهر معتبر در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا درباره موضوع آثارش عنوان كرد: نقاشي‌هاي من واكنشي نسبت به جامعه و آنچه بر من گذشته است، مي‌باشد.

وي افزود: موضوع آثار من اجتماعي است و بيشتر درباره‌ي زندگي آدم‌هاست. اما هر كس با توجه به دركي كه از هنرهاي تجسمي دارد مي‌تواند با نقاشي‌هاي من ارتباط بصري برقرار كند.

همچنين در اين نگارخانه كتاب «گزيده‌اي از طرح‌هاي منوچهر معتبر» رونمايي شد. اين كتاب شامل برترين آثار استاد معتبر است كه با مقدمه‌اي كه از موضوع اين نقاشي‌ها حكايت مي‌كند در دسترس مخاطبين قرار گرفت.

نگارخانه «اثر» تا 19 آبان 1389 ميزبان هنردوستان خواهد بود. منوچهر معتبر در سال 1315 در شيراز متولد شد و پس از اتمام تحصيلات دانشگاهي در دانشكده هنرهاي زيبا راهي امريكا شد و دوره فوق ليسانس را در دانشگاه «اينديانا» گذراند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر