اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقاشی‌های «من سیال می‌شوم» در گالری ساربان


«من سیال می‌شوم» عنوان نمایشگاه هنگامه صدري است که ده اثر تازه این نقاش معاصر در کنار ده اثر قدیمی او به تماشای مردم گذاشته می‌شود.


این استاد دانشگاه در متد تازه کاری خود «زن» را سوژه اصلی خود قرار داده است و از منظر او به تحولات و ترکیب فرهنگ‌ها اشاره و آنها را در قالب بومش به واکاوی می‌پردازد. او در این بررسی مواجهه یک انسان ایرانی را با سه مؤلفۀ فرهنگ پیرامونی‌اش ایرانی، اسلامی، غربی به مخاطب عرضه می‌کند.
هنگامه صدری معتقد است «هویت» یک امر سیال است و اقبال به درک جدید و تصحیح آن عین هویت داری است از این روست که در این ده تابلوی نقاشی که زمینه اصلی همه آن فیگوراتیو، آنهم فقط زنان، هستند ارتباط شخصیت‌ها و زمینه اثر گاه در رابطه‌ای منطقی و گاه در تضاد و تناقض می‌باشند.


اندازه‌های تابلوهای «من سیال می‌شوم» از 140×100 تا 200×140 می‌باشند. و تکنیک همه آنها اکرلیک روی بوم است که همین امسال خلق شده‌اند. ده اثر قدیمی که از این هنرمند به نمایش درمی‌آید برگزیده‌ای از دو دوره کاری گذشته این هنرمند است که شماری از آنها در پروژه «سی رنگ و هفت مرغ» پدید آمده بودند.


هنگامه صدری که متولد 1350 تهران می‌باشد وی از سال 1367 به نقاشی ایرانی روی آورده و پس از شناخت و ممارست از مکاتب اصیل این هنر با درک هنر معاصر به خلق آثار خویش پرداخته است . وی تاکنون هشت نمایشگاه انفرادی برپا کرده و در بیش از هجده نمایشگاه گروهی در داخل کشور شرکت نموده است. صدری همچنین در نمایشگاههای گروهی در کشورهای اندونزی، ایتالیا (ونیز)، مسکو، بیروت و جاکارتا شرکت داشته است.


او معتقد است؛ در جامعه مردم سالار ایران، رشد زنان و شتاب آنان به سوی توسعه و دردست گرفتن فرصت‌‌های تصمیم‌سازی در سی چهل سال اخیر نمایان‌تر از آنست که بتوان آن را پنهان کرد لذا بدیهی ست که من از دریچه زنان، تحولات فرهنگی را بررسی نموده‌ام اما بدون شک نگرش من براساس واقعیات اجتماعی است که درک می‌کنم و هیچ ربطی به فیمینیست ندارد. نمایشگاه «من سیال می‌شوم» ساعت پنج بعدازظهر جمعه 21 آبان در گالری ساربان آغاز به کار می‌کند و تا یکم آذر ماه ادامه خواهد داشت.


علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت16تا 20 از این نمایشگاه دیدن نمایند. گالری ساربان در خیابان شهید بهشتی ، خیابان شهید صابونچی ( مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 واقع است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما