اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

حقيقت‌شناس : نقاشي به من امكان فكر كردن مي‌دهد


جمشيد حقيقت‌شناس در ادامه‌ي تجربه‌هاي قبلي خود، مجموعه تابلوهاي جديد خود حول محور «زندگي» را در گالري «هما» به نمايش مي‌گذارد.


اين هنرمند نقاش كه بعد از مدتها نمايشگاه انفرادي خود را برپا خواهد كرد به خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي ایسنا گفت: بيشتر كارهاي اين نمايشگاه جديد است و شامل مجموعه‌ تجربه‌هايي مي‌شود كه موضوع خاصي ندارند، اما تم اصلي آنها خود زندگي است. 


او كه پيش از اين نيز نمونه‌هايي از اين تابلوها را تجربه و در نمايشگاههاي گروهي عرضه كرده، معتقد است: پراكندگي كه در تابلوهاي بزرگم ديده مي‌شود، برگرفته از هويت انتقال چيزهايي است كه در طول زندگي با آن مواجه بوده‌ام. من در اين تابلوها به دنبال راهي هستم تا مسائل مختلف و متعددي را كه مرتب به آن فكر مي‌كنم به يكديگر ارتباط دهم.


اين هنرمند به زندگي روزمره انسان‌ها اشاره كرد و افزود: زندگي در شهر تهران، دخترم، نقاش بودنم، درس دادنم و خيلي موضوعات ديگر تمام چيزهايي است كه در اصطلاح به آن «روزمرگي» مي‌گوييم و در تربيت فرهنگي از آن فرار مي‌كنيم و گرفتار شدن در آن را چيز بدي مي‌دانيم. اما به زعم من اين موضوع يكي از با اهميت‌ترين چيزهايي است كه در اختيار ماست و سعي دارم آن را نمايش دهم.

حقيقت‌شناس همچنين درباره‌ي زمينه‌ي تكرنگ تابلوهاي خود توضيح داد: رنگ زمينه به نظر زندگي ساكن ماست كه در واقع ساكن نيست، زيرا ديروز امروز و فرداي ما به لحاظ كيفي با يكديگر فرق مي‌كند. اين زمينه همان جسمي است كه روي آن اتفاقات مختلفي مي‌افتد.

او معتقد است: نقاشي كردن به من امكان فكركردن مي‌دهد و از آنجا كه مرتب در حال خلق كارهاي جديدي هستم نمي‌دانم دقيقا در اين نمايشگاه چند تابلو ارائه خواهم كرد اما حداقل 15 تابلو به نمايش خواهم گذاشت.

حقيقت‌شناس ، متولد 1341 در تهران و فارغ التحصيل نقاشي دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران است. برگزاري ده نمايشگاه انفرادي وشركت در 45 نمايشگاه گروهي در ايران و خارج از كشور،دريافت جايزه اثر برگزيده بخش «گفتگو» از اولين نمايشگاه بين‌المللي طراحي معاصر ،دريافت جايزه افتخار يازدهمين بينال بنگلادش از جمله موفقيت‌هاي اين عضو انجمن هنرمندان نقاش ايران و عضو گروه 30 است. 

نمايشگاه نقاشي‌هاي حقيقت‌شناس روز جمعه 28 آبان افتتاح مي‌شود و نمايش آن تا 8 آذرماه ادامه خواهد داشت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما