اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاهی باعنوان «فصل‌هاي كال» از «امير پاشا هشيوار» در گالری راه ابریشم


نمايشگاه نقاشي‌هاي «امير پاشا هشيوار» با عنوان «فصل‌هاي كال» اين هفته در گالري «راه‌ابريشم» برپا مي‌شود.

هشيوار در مقدمه‌اي كوتاه بر اين نمايشگاه نوشته است:«مجموعه پيش رو در برگيرنده جديدترين نقاشي‌هايم و همچون گذشته وام گرفته از تصاوير خانوادگي و آلبومي شخصي خودم هستند، با اين تفاوت که نگاه آشنايي که به اقوام نزديک در مجموعه‌هاي پيشين بود، اين بار جاي خود را به دوستان و اقوام نظامي دور و نزديک پدربزرگم که خود نيز نظامي بود، داده‌اند و به شکلي مسيري ديگر را دنبال مي‌کنند».

او معتقد است:«شايد کمي از حيث حال و هوا (جدا از نگاه ساده انگارانه‌اي که مي‌تواند به سبب پوشش اين نظاميان، يادآور جنگ جهاني دوم باشد) به زعم خودم کمتر نستالژيک و خاطره انگيزند. اين افراد چون اشباحي در آلبوم خانوادگي ما نزديک به 80 سال حضور دائمي داشته‌اند و من تقريبا هيچ‌ يک از آنها را نمي‌شناسم. کساني که به رسم يادبود و يا از سر چاپلوسي تصويري را از خود به يادگار گذاشته‌اند»!

هشيوار در ادامه نوشته:« حضور رعب آور و گنگ اين سايه‌هاي انساني غريب در کنار هم براي من جنسي از تخيل است که براحتي مي‌تواند رابطه‌اي شاعرانه بين ظرافت يک زن و عاطفه و قطعيت يک نظامي بدون هيچ گونه شعار جنسيتي برقرار کند. اين نقاشي‌ها چون هايکويي بسيار موجز و زيبا از يک رابطه انساني است و مي‌تواند ماليخولياي کودکي باشد که در جنگل از دور جامه و ژست جاودانه و ديکتاتور منشانه پدر را نفرين مي‌کند و مي‌تواندهاي بسيار که هر کدام از آنها براي من يک تصوير است، از هم گسيخته، متناقض و سرشار از مفاهيم انساني و غير انساني، ملموس و دست نيافتني، سرشار از مفاهيم و تفکرات غير قابل درک که کلامي نيستند، حجمي نمي‌شوند، معياري ندارند و با هيچي ظرفي قابل اندازه گيري نيستند».

 

اين نمايشگاه روز جمعه - 5 آذر- از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 16 آذر ادامه دارد.

علاقه‌مندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 از اين آثار به نشاني خيابان لواساني(فرمانيه)، شماره 103 ديدن كنند.

 

منبع: ایسنا

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما