اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

قباد شیوا: چیزی از تصویرسازی در ایران نمانده است


به گزارش آکادمی هنر قباد شیوا در مراسم بزرگداشت 70 سالگی خود در نگارخانه "ایست" درباره آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه به خبرنگار برنا گفت: برخی از تصویرسازی‌ها مربوط به متل‌های ایرانی است. همچنین برای برخی متل‌ها نوشته نشده‌ای که نشر "هزار" از آدم‌های روستاهای مختلف جمع آوری و در سه جلد کتاب چاپ کرده است، تصویرسازی انجام داده‌ام. 

وی با بیان اینکه قصه های ایرانی همیشه خوب و بد دارند و خوبی هم موفق می‌شود، افزود: این تصویرسازی‌ها متعلق به سال 87 است و چند جلد از این متل‌ها هم با عنوان سرگذشت سه برادر از افسانه‌های قریه برزرود، سرگذشت دختر سلطان از افسانه‌های قریه برزرود، دگر از افسانه‌های قریه برزرود و ... به چاپ رسیده است.

این هنرمند گرافیست عنوان کرد: جمع آوری متل‌های ایرانی کار بسیار مثبتی است، زیرا در حال از بین رفتن است و تنها از میکی موس قصه هایی بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: تصویرسازی در ایران به دلیل عدم سرمایه گذاری ناشران از بین رفته است. من نیز اغلب کارها را مجانی تصویر می‌کنم چون ناشر بودجه و سرمایه‌ای برای هزینه تصویرسازی ندارد. تنها برخی کارهای کامپیوتری مانده است و کاریکاتورهایی که در روزنامه‌ها می‌کشند.

شیوا درباره فضای کارهای خود نیز گفت: در کار گرافیک نگاه هنری و وزنه هنری و پرداختن به ارزش‌های فرهنگی برایم ارزشمند و لذت بخش است تا انجام کار مشتری پسند و دریافت هزینه.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما