تماشاچی محکوم به اعدام" پنج بار بازبینی شد


شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی نمایش تماشاچی محکوم به اعدام به کارگردانی روح ا.. جعفری برای پنجمین بار این نمایش را بازبینی کرد. 


این نمایش که هم اکنون در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است برای گرفتن مجوز اجرای عمومی خود چهار بار بازبینی شد و شب گذشته با حضور ناگهانی اعضای شورای نظارت در سالن اجرا برای پنجمین بار مورد بازبینی قرارگرفت. 

تماشاچی محکوم به اعدام اثر مانئی ویسنی بک نویسنده فرانسوی رومانی تبار، درباره دادگاهی است که درآن به مسلخ رفتن عدالت و لگدمال شدن ارزش ها وقوانین به نمایش درمی آید. 

فرزین صابونی، سیروس همتی، الهام کردا، مجید رحمتی، نازگل نادریان، هدا ناصح، طوفان مهردادیان، امیر جنانی، رضا بهرامی ، شیرین اسماعیلی و روح الله جعفری بازیگران این نمایش هستند.

"تماشاچی محکوم به اعدام" پیش ازاین نیز دو اجرا در جشنواره بیست و نهم تئاتر فجر داشت اما برای دریافت مجوز اجرای عمومی با مشکلات فراوانی از سوی شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی مواجه شد که پس ازچهار بار بازبینی و اصلاح برخی از موارد، بار دیگر به صحنه آمد.

پیش از این قرار بود محمد علی کشاورز بازیگر قدیمی و پیشکسوت کشورمان پس از 32 سال دوری از صحنه دراین نمایش که تا پایان اسفند ماه هر روز به جز شنبه ها ساعت 20 در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه می رود، ایفای نقش کند که او نیز به دلیل کهولت و بیماری نتوانست در صحنه حاضر شود.

 

 

منبع: سینماپرس 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر