اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تالار هنر عید امسال میزبان نمایش ”قصه بخت” می‌شود


نمایش قصه بخت نوشته و کارگردانی داوود فتحعلی بیگی از پنجم فروردین‌ماه ساعت 18 در تالار هنر به صحنه می‌رود.

به گزارش آکادمی هنر، داوود فتحعلی بیگی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با «ایران تئاتر» درباره اجرای نمایش در ایام نوروز گفت: «اجرای نمایش در ایام عید تاثیرات مثبتی به دنبال دارد. از آنجایی که پیش از این اجرای نمایش در ایام عید مرسوم نبوده است به مرور زمان این امر بین مردم جا می‌افتد.»

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وجوه تئاتر، جنبه نمایشی بودن آن است و جدا از جنبه آموزشی می‌تواند جنبه تفریحی هم داشته باشد. افزود: «در این ایام بسیاری از مردم به تهران می‌آیند و نمایشی که در عید نوروز به صحنه می‌رود، مخاطبان خود را دارد. بنابراین در صورتی که تبلیغات لازم انجام شود، قطعا تماشاگران استقبال خوبی خواهند کرد.»

این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرایی نمایش "قصه بخت" اظهار کرد: «شیوه اجرایی این نمایش خُم بازی، یکی از شیوه‌های منسوخ شده نمایش عروسکی است که بار دیگر آن را احیا کردیم. در این شیوه عروسک‌گردان داخل یک خم قرار می‌گیرد و عروسک‌های دستکشی را بازی می‌دهد.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمایشنامه "قصه بخت" پیش از این به همت انتشارات نمایش چاپ شده عنوان کرد: «داستان نمایش درباره جوانی است که موقعیت‌های زندگی‌اش را از دست می‌دهد و همواره در این فکر است که بخت او جایی دیگر است و به دنبال بخت خود می‌گردد.»

فتحعلی بیگی تصریح کرد: «در این نمایش علاوه بر علی یداللهی که هفت عروسک نمایش را بازی می‌دهد، مجید فروغی به عنوان بازیگر و علی جباری هم در مقام کمانچه زن حضور دارند.»

گفتنی است این نمایش تا 17 فروردین‌ماه در تالار هنر اجرا خواهد شد. همچنین این اثر برنده جایزه بهترین نمایشنامه در بخش بین‌المللی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی ـ تهران شده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما