اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اقتباس جدید از «پنجره عقبی» هیچکاک به روی صحنه می‌رود

 

اقتباس دیگری از داستان پنجره عقبی rear window که دستمایه شاهکار آلفرد هیچکاک هم بوده، به زودی روی صحنه تئاتر برادوی می‌رود.

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، اقتباس داستان تریلر پنجره عقبی که در سال 1954 تبدیل به فیلم نامزد اسکار به کارگردانی آلفرد هیچکاک شد، توسط تری کینی، کارگردان نامزد جایزه تونی روی صحنه تئاتر برادوی خواهد رفت.

 کیث ردین متن این نمایشنامه را بر اساس داستان معروف کورنل و ولیرچ به نگارش درمی‌آورد.

کینی تا کنون کارهای بسیاری را در حوزه آثار نمایشی به ثمر رسانده است. وی در سال 2001 موفق به کسب جایزه تونی شد و در سال 2009 نامزدی این جایزه معتبر جهانی را به دست آورد. کینی هم‌چنین برای ایفای نقش در اقتباس نمایشی خوشه‌های خشم شایسته نامزدی تونی شناخته شد.

 فیلم پنجره عقبی ساخته معروف آلفرد هیچکاک ‌عنوان بهترین فیلم دهه 50 میلادی سینمای جهان را در اختیار دارد. این فیلم محصول 1954 با نقش‌آفرینی جیمز استوارت داستان مردی است که از پنجره آپارتمان خود شاهد یک قتل بوده است. پنجره عقبی نامزد چهار جایزه اسکار بود و عنوان بهترین فیلم پلیسی را از جوایز ادگار آلن پو در سال 1955 کسب کرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما